קרדיט PIXABAY

מי שאיננו בקי בעולם רפואת השיניים, עלול לחשוב שעולם זה קפא על שמריו וכל הטיפולים אשר מתבצעים בו, נשארו פחות או יותר אותו דבר מילדותם ועד בגרותם. מה שהשתנה זו הסביבה, המרפאה, המכשור, האווירה ובוודאי הרופאים והיכולות המקצועיות שלהם.

אך זה לא מדויק. גם אופי הטיפולים השתנה. בין אם זה בגלל מחקרים שאיפשרו לפתח טיפולים מתקדמים יותר, בין אם זה בזכות מכשור וטכנולוגיה מתקדמת יותר, ובין אם זה בגלל שהרופאים עצמם הבינו שאפשר לייצר טיפולים הרבה יותר אטרקטיביים ונוחים ולהשיג תוצאות איכותיות לא פחות.

דוגמא טובה לכך אפשר לראות בתחום של השתלת שיניים. כידוע, מדובר באחד הטיפולים המורכבים והפחות נעימים שיש בעולם רפואת השיניים. רבים נאלצים לעבור אותו, בין אם זה בגלל תאונה, חבלה, פציעה, ריקבון בשיניים או מסיבות אחרות המחייבות לעקור שן קיימת ולהשתיל במקומה שן חדשה, או להשתיל שן במקום ריק על עצם הלסת.

כאמור, אנחנו יכולים לראות בשנים האחרונות שיטות חדשניות להשתלות שיניים, שיטות אשר מאפשרות גם לייצר תהליך טיפול הרבה יותר נוח ומהיר, הרבה יותר איכותי מבחינת התוצאה, ובוודאי הרבה יותר נעים למטופלים. ישנם לא מעט רופאים אשר בוחרים להתמחות בשיטות אלו, בשביל לספק למטופלים שלהם אפשרות ליהנות מטיפול איכותי, ללא חשש.

אחד מאותם רופאים הוא ד"ר מוחמד ותד – רופא שיניים בנתניה, אשר מבצע טיפולי השתלות שיניים ומציע במרפאתו מגוון רחב של טיפולים, עם הציוד והמכשור המתקדם ביותר בתחום. מטופילו, מקבלים תוכנית טיפול מתאימה לצרכים שלהם ויכולים ליהנות מטיפול השתלות שיניים ברמה הגבוהה ביותר.

אילו שיטות חדשניות קיימות היום?

ראשית, ישנן שיטות טיפול שונות. למשל, אם בעבר וכן במרפאות מסוימות גם היום יוצרים טיפול רגיל, קרי שתל בכל מפגש, אזי שהיום אפשר למצוא מרפאות המספקות טיפולים של all in one, כלומר כל הטיפול נעשה ביום אחד. זה תהליך שעל פניו נראה יותר מורכב, אך הוא חוסך המון זמן, טרחה ובעיקר מפחית את רמת הלחץ והחשש של המטופלים.

שנית, אנחנו יכולים למצוא היום סוגים שונים של שתלים, לא בהכרח של שיטות וטיפולים. מבצעים התאמה אל עצם הלסת ואל מי שהמטופל יכול להכיל בשביל שיהנה שתל מותאם לצרכים שלו. מדובר על שתלים מחומרים ובגדלים שונים.

שלישית, יש גם שיטות ייחודיות כמו למשל, שיטת הגלים האלקטרומגנטיים שעוזרים לזרז את בניית העצם סביב השתל, מה שמקטין את הצורך בהשתלה של העצם עצמה.

איך בוחרים את השיטה המתאימה?

מי שאמור לבחור את השיטה, הוא כמובן הרופא המטפל. הוא אמור להחליט מה מתאים למטופל על פי צרכיו ויכולותיו. הוא יבחן את מצב הלסת והשיניים, בהתאם הוא יקבע מה אופי הטיפול הנדרש ובאיזו שיטה עליו להשתמש.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here