צמחי מרפא והטיפול בסימפטומים של סטרס

כמה מכם מרגישים לעיתים שהמתח היום יומי הפך בלתי נסבל? כמה מכם מרגישים שהעומס הנפשי שאנו חווים החל להשפיע גם על גופנו, גם על יכולת התגובה שלנו, גם על הריכוז שלנו? סטרס, עקה בעברית, דחק, חרדה, דיכאון, כולם סימפטומים שמלווים את חיינו . מאמר זה מביא סקירה קצרה על מנגנון הסטרס בגופנו ועל הטיפול האפשרי בצמחי מרפא לתופעות הנגרמות בעקבותיו.

מקורה של תגובה התנהגותית זו היא כמנגנון הישרדות. בעבר הרחוק שימש אותנו מנגנון הדחק למטרות נעלות הקשורות ביכולת שלנו להיזהר , להילחם או לברוח מגורמים ומזיקים שונים .

התהליך בפשטות מורכב משלושה שלבים.

בשלב הראשון- אנחנו נדרכים, ובעצם מחליטים בזמן אפס על אפשרות התגובה שלנו, בריחה, מלחמה או קיפאון. כדי ששלב זה יתקיים בצורה טובה משחרר הגוף הורמונים מסויימים המאפשרים לו לתפקד טוב יותר ולהיות ממוקד יותר, נפשית ופיזיולוגית במטרה.

בשלב השני- הגוף שלנו עושה תהליך של הסתגלות למצב ומאפשר לנו לשרוד כך עוד זמן מה ללא התחשבות במאמץ הרב שאותו אנו משקיעים כרגע וללא תחושות כמו תשישות ועייפות למשל.

בשלב השלישי- כאן הגוף שלנו אומר די! זה הוא שלב ההתשה. בלוטת יותרת הכליה אינה מצליחה לספק את ההורמונים הדרושים באותו הקצב, אנחנו מאבדים כוח, אנרגיה ומכאן והלאה נראה תסמינים שונים הקשורים לתשישות נפשית ופיזית.

נשמע מוכר?

עם חלוף הדורות, והתפתחות האדם, השתנו הגורמים אך המנגנון החשוב הזה נשאר כפי שהיה. בעיות הישרדות עתיקות כמו בריחה מנמר ביער הוחלפו במרוץ אחר התשלומים לבנקים , בהישרדות בג'ונגל החברתי, ובניסיונות שונים לשמור על מקור העבודה, לרצות את הבוס או אפילו להספיק להעביר זמן איכות עם הילדים. כל אלו מביאים אותנו למצב התודעתי הזה …ואם נבדוק נמצא שרובנו נמצאים כבר זמן רב בשלב השלישי , תשושים, ומנסים לשרוד …

צמחי מרפא ומתח נפשי:

לצמחי מרפא יש יכולת ייחודית לשיפור היכולת הפיזית והנפשית להתמודדות עם אותם מצבים. כאשר אני ניגש לטפל באדם הסובל מסימנים שונים הקשורים לדעתי או לפי הגדרתו, למתח נפשי , אני אמקד את הטיפול בצמחים המשפרים את היכולת של הגוף להתמודד עם אותם מצבים ובכך מאפשרים לנו הסתגלות טובה יותר למצב הקיים, אל המציאות, שאותה אגב, גם אני לא יכול לשנות …(אין צמחים לטיפול בחוב בבנק או להחלפת הבוס בעבודה).יחד עם זאת אני אוסיף לטיפול גם צמחים שיטפלו בסימפטומים השונים שיכולים להיגרם כתוצאה ממתח נפשי לאורך זמן: בעיות שינה, כאבי ראש, כאבי שרירים, בעיות במערכת העיכול, אימפוטנציה, מחלות אוטואימוניות, התקפי חרדה, דיכאון בעיות פוריות ועוד…

צמחים כגון ויטניה משכרת (withania somnifera) ורבנה רפואית (verbena off) ולריאנה (valeriana off) קערורית (scutelaria latriflora) וצמחים רבים נוספים יכולים לקחת חלק במניעה וטיפול במחלות ובבעיות שלהלן.

הטיפול בצמחי מרפא דורש ידע וניסיון רב מכיוון שהוא מתבסס על הרכבה של תרופה ייחודית לכל אחד . הרכב זה, או הפורמולה הצמחית נלקח כתרופה לכל דבר למשך תקופה של חודש עד חצי שנה ולפעמים גם יותר ומשפר משמעותית את התחושות הכלליות של האדם וכמובן שמטפל בצורה מצוינת גם באותם תסמינים נלווים.

הערה 1

  1. תודה על המאמר. אני מאמין גדול בטיפול בצמחי מרפא. גם בסטרס וגם בהרבה מצבים רפואיים אחרים. יש המון לא מעט מחקרים רציניים על האפקטיביות של טיפול בצמחי מרפא. בקישור שצרפתי פה אפשר למצוא הרבה מחקרים שמצאו תועלת בכורכומין לטיפול בסטרס, דיכאון, חרדה ומחלות נוספות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here