בעיות ברכיים – טיפול בשיטת אפוס

הברכיים הינן מפרק בעייתי אצל אחוז לא זניח כלל מן האוכלוסייה, תפקידן המשמעותי בחיינו החל מהליכה או ריצה ועד הרמת משאות ואף מאמץ סטטי כגון עמידה, מפעיל לחץ ועומס רב לאורך השנים אשר גורם נזק מצטבר. ניתן להמשיל את מפרק הברך לבלמים של מכונית, ככל שהקילומטרז' עולה, כך רפידות הבלם נשחקות ולבסוף צריך להחליפן. במכונית החלפת בלמים אינה שוות ערך להחלפת מפרק אצל בן אדם, וכי הליכה לניתוח מהווה לרוב את האופציה האחרונה והבלתי רצויה כמובן, שכן כרוכה בכאבים והחלמה ארוכה. כאשר הסחוס נשחק, נהיה דק יותר, מתקיים במידה זו או אחרת חיכוך של עצמות השוק והירך, אשר גורם להיווצרות נוזלים ודלקות, ואף מקרין לשאר איברים כאבים ברמות שונות.

מבוגרים סובלים ברמה שכיחה באופן יחסי מכאבים אלו, אך יש מספר גורמים אשר מגבירים את הלחץ על המפרק ושחיקה מואצת של הסחוס. ספורטאים למיניהם, אשר רגילים להתאמן בעצימות גבוהה תוך שימוש במפרק הברך, כמו כדורגלנים או אצנים לדוגמא, נוטים להיחשף לפציעות שונות עקב עומס יתר על המפרק. כמו כן משקל עודף, אשר אינו מלווה בפעילות ספורטיביות לחיזוק השרירים, מפעיל משקל רב על המפרק וגורם לשחיקה מואצת. יש לציין כי ישנם גורמים חיצוניים כמו לחץ נפשי או טראומה חיצונית כמו תאונה, אשר עלולים לגרום לכאבי ברכיים.

שיטת אפוס לטיפול בכאבי ברכיים, עוקפת את הטיפולים הקונבנציונליים במטרה לשפר את מצב המטופל "על הדרך", במקום להירתם לטיפולי פיזיותרפיה ארוכי טווח או ניתוח חלילה. תחילה המטופל הולך על משטח אלקטרוני אשר מודד ומנתח את צורת הליכתו, מאבחן בודק את התוצאות ומתאים לו "מערכת הליכה" מיוחדת אשר מורכבת מנעל אשר הסוליה עשויה משני עיגולים ביו-מכאניים המותאמים למתן דגש לחיזוק השרירים המסוימים אשר יביאו לשיפור במצב המטופל. נדרש בסך הכל הליכה של חצי שעה ביום בעת נעילת המערכת הליכה, עד לשיפור ניכר בכאבים ובבעיה האורטופדית. במקרים רבים עקב חיזוק ספציפי של שרירים ורקמות אשר חולשתם הזיקה למפרק, הבעיה משתפרת ואף מחלימה לחלוטין, כאשר השיפור בכאב הינו מיידי. במקום טיפול שבועי אצל הפיזיותרפיסט, שיטת אפוס מלווה אותך בכל צעד!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here