בעיותגב טיפולבשיטתאפוס

נתוני הסטטיסטיקה של הסובלים מכאבי הגב בעשורים האחרונים, הינם מדאיגים וחריפים וכי ניתן להסיק כי כאבי גב מקבילים לנתון סטטיסטי של מגיפה – שניים מתוך שלושה אנשים סבלו, סובלים או יסבלו במהלך חייהם לפחות פעם אחת מכאבי גב במידה זו או אחרת. כאבים אלו, אשר עשויים להופיע ככאב עמום וקהה, עד כאב חד ודוקרני, מקורם בעצמות, עצבים, שרירים, רצועות או גידים בכלל אזור עמוד השדרה. הגורמים לבעיות באותם רקמות שונות בגב, יכולים להיות מגוונים החל מתאונה, מכה או פציעה, ועד בעיות יציבה או לחצים ונזקים מצטברים אשר נגרמים מישיבה או עמידה ממושכת במנח לא בריא. אזור הגב הינו רגיש באופן יחסי לשאר חלקי הגוף ונוטה להגיב בצורה שלילית להזנחה ולחצים עזים פתאומיים או עומסים מתונים מצטברים, ובכך לגרום נזק לאחד הרקמות בגב אשר יפעיל כאב באזור, ואף יקרין לאזורים אחרים כגון – רגליים, ראש, ידיים ואף לכפות רגליים.

כאשר אדם הסובל מכאבים אורטופדים ככלל, וכאבי גב בפרט, פונה אל רופא מומחה קונבנציונלי, לעיתים קרובות הגורם הישיר לכאב אינו מאותר, והדרך לגילוי אותו גורם כוללת שלל בדיקות שונות ואף מזיקות במידה מסויימת, ללא שיפור מיידי בכאב או קבלת טיפול כזה או אחר. טיפול בשיטת אפוס הינו טיפול חלופי לפיזיותרפיה אשר גורם להפחתה מיידית בכאב, תוך בניה וחיזוק השרירים החלשים אשר מהווים את "החוליה החלשה" במערכת השרירים, במקביל לשיפור היציבה והחלמה של הרקמה הפגועה בגב.

שיטת אפוס בוחנת את המטופל ובעיותיו האורטופדיות כמכלול, ולא מתמקדת במפרק מסוים או שריר ספציפי. תחילה המטופל צועד על משטח אלקטרוני אשר בוחן את צורת הצעידה וחלוקת עומס המשקל לפי הנקודות השונות בכף הרגל. כאשר צועדים, מתקיימת שרשרת של עומסים ושרירים מופעלים בצורה דינמית או סטטית, על מנת להניע את הגוף ובמקביל להחזיק אותו איתן ועומד. לאחר אבחון צורת הצעידה האופיינית למטופל, מקבל המטופל "מערכת הליכה" אשר מורכבת מנעליים ומתחתיהם יחידות ביו מכאניות אשר נראו כשני עיגולים, למטרת וויסות המשקל בצורה אופטימאלית לחיזוק השרירים הבעייתיים והפחתת הכאב באופן מיידי. בשיטת אפוס הפיזיותרפיה הולכת עם המטופל, במקום שהמטופל ילך אליה

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here