הסבר וטיפול טבעי במחלת קרוהן

קרוהן הנה מחלה אוטואימונית (מחלת חיסון עצמי) שהביטוי העיקרי שלה הוא דלקות במערכת העיכול. הדלקות יכולות להתבטא בכל אחד מחלקיה של מערכת העיכול, אך בדרך כלל הן מופיעות במעי, בעיקר במעי הדק.

על פי המודלים של הרפואה המערבית אין הסבר ברור למקורן של מחלות אוטואימוניות, ביניהן מחלת קרוהן. אך למרות שאין הסבר, יש טיפול הכולל הימנעות ממזונות מסוימים ונטילת תרופות. מקרים חריפים של מחלת קרוהן מובילים גם לניתוח.

ברפואה הסינית קיים הסבר למחלת קרוהן, אך רגע לפני שנתאר אותו, מעניין לציין מה אומרים מחקרים מודרניים על הרפואה הסינית העתיקה.

מחקרים המצטברים בשנים האחרונות מראים כי דיקור סיני עובד על פי מודל ביו-פיסיקלי של הגוף (לעומת מודל ביו-כימי של הרפואה המערבית) מה שאומר שהשפעת הדיקור היא על כל הגוף ולכן מהירה יותר. לדוגמה:

נמצא כי המרידיאנים (Meridians), אותן תעלות עליהן נמצאות נקודות הדיקור ואשר אליהן מתייחסים במהלך הטיפול, הינם צינורות עשירים בחומצות אמינו המשמשים להעברת מידע בגוף (Kim BH). מחקר מאוחר יותר מראה כי המרידיאנים עוברים ברקמת החיבור הפנימית המכונה פאשיה ועוטפים את כל האיברים הפנימיים (Byung-cheon Lee, Phd). מחקרים אלו מסבירים כיצד משפיע דיקור סיני על כלל הגוף ולכן יש לו היכולת לטפל גם במקורן של מחלות.

קיימים גם מחקרים על דיקור סיני ומחלת קרוהן, בהם נראתה בבירור השפעה מיטיבה של הדיקור על התבטאויות המחלה.

ובכן, על פי הרפואה הסינית, מחלת קרוהן מקורה במצב ניווני. מצב זה מאופיין בחילוף חומרים נמוך. התחושה הכללית היא קור, כיווץ והאטה כללית של תהליכי החיים בגוף. על מנת להתמודד עם המצב הזה, הגוף מייצר מצב דלקתי, שהוא מצב של חימום. על מנת ליצור את אותו מצב דלקתי, הגוף משתמש במערכת החיסון ויוצר בה שיבוש. מכאן האוטואימוניות של מחלת קרוהן.

בחלק מהמקרים של מחלת קרוהן מעורבים גם רעלים כמו מתכות כבדות או רעלים מלאכותיים אחרים (כמו PCB, DDT), אותם ניתן לגלות בבדיקה שאני עורך בטיפול הראשון (להשוואה, בדיקת מתכות כבדות בארה”ב עולה כ- 400$). הבדיקה והאבחון הראשוני שאני עורך למחלת קרוהן, בנוסף לנ”ל, כוללים סקירה מקיפה של מערכות הגוף השונות ונותנים תמונת מצב אישית מדויקת על מקורות העומס שיש לסלק ולטפל בהם על מנת ליצור שיפור משמעותי.

מטרת הטיפול שלי במחלת קרוהן היא יצירת פעילות מטבולית תקינה ולווסת את מצב הפיצוי הדלקתי. הטיפול עצמו מתבצע על ידי דיקור ותדרים אלקטרו מגנטיים עדינים.

מטופלי קרוהן חוזרים לאכול כרגיל אחרי סדרת טיפולים של כחצי שנה עד שנה (מכיוון שהתהליך הוא אישי הטיפול יכול להתקצר או להתארך).

יש לזכור כי ההפרעה הראשונית קשורה גם למבנה מולד ולכן הגוף זקוק לתחזוקה שוטפת לאחר הטיפול הראשוני. התחזוקה היא תזכורת לגוף ולא חזרה על כל התהליך הטיפולי.

הטיפול הראשוני במחלת קרוהן מתבצע אחת לשבועיים ובשלב התחזוקה מגיעים לטיפול אחת לחודש וחצי – חודשיים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here