מהם תוספי תזונה

אלו הם אבקות/כדורים שאותם צורכים ספורטאים, כדי להשלים חסרים או ליצור עודפים של וויטמינים, חומצות אמינו או חומרים אחרים הדרושים לגוף, על-מנת שיתפתח וישפר את יכולותיו הספורטיביות.

כמה חשובים תוספי תזונה:

תוספי תזונה עוזרים, אפילו עוזרים מאוד. אבל, הם אינם תנאי להצלחה ולשיפור ההישגים הספורטיביים. אפשר להשתפר בלעדיהם, אבל הרבה יותר קל להשתפר איתם. לספוראטיים מקצועיים תוספי התזונה הם דבר הכרחי, שכן בלעדיהם הם יהיו בחיסרון לעומת ספורטאים אחרים.

תוספי תזונה מותרים?

אלה שנמכרים בכל חנות ספורט ממוצעת, בסופר-פארם, מכוני הכושר וכ"ו, הינם מותרים לשימוש. מה שאסור לשימוש הם סטרואידים אנבולים(ע"פ חוק) וכן הורמון גדילה – תוספים שמשיגים תוצאות מאוד מהירות, אבל עלולים לגרום לנזק הרסני ובלתי הפיך למי שצורך אותם.

איזה תוספי תזונה קיימים בשוק:

קיימים סוגי תוספים רבים בשוק, אך במסגרת דף זה אדון רק בעיקרים שבהם. אלה הם התוספים הנפוצים ביותר בשוק:

(א) אבקת חלבון:יש סוגים רבים של אבקות חלבון בשוק. הטובה ביותר היא אבקת חלבון מי גבינה, אחריה אבקת חלבון מביצים ואחריה אבקת חלבון מסויה. מה ההבדל? המחירים – כמו בכל דבר בחיים, הכי טוב עולה הכי הרבה. גם בקטגוריה של אבקות חלבון יש מספר סוגים, כאשר היקרה ביותר היא זו שבה אחוז החלבון הוא גם הגבוה ביותר. למה צריך אבקת חלבון? אחרי אימון מפרך, הגוף צריך חלבון על-מנת לפצות על הפגיעה בשרירים שנוצרה באימון וכן בכדי לפתח סיבי שרירים חדשים. לא תתן חלבון, הגוף לא יתפתח ולא ישתפר. הגוף יכול לצרוך עד 30ג' חלבון לאחר אימון, מעבר לכך אין שום תועלת בצריכת חלבון נוסף. אבל למה צריך לקנות אבקה? התשובה היא שלא צריך, אפשר גם לאכול חבילת קוטג, 200 גרם בשר ועוד. אבל, איכות החלבון באוכל רגיל פחות טובה ולאלה שלא אוהבים כל כך קוטג' או שאין להם בשר זמין, האבקה היא פתרון טוב. מחיר: תלוי בסוג האבקה, המחירים נעים בדרך כלל בין 250-450 שקל למשקל 2.27 קילון(5 ליברות).

(ב) אבקת עלייה במסה: אבקה שצורכים לפני ואחרי האימון. האבקה הזו כוללת הכל! היא פשוט מזון מהונדס גנטית. יש בה את כל מה שצריך, על-מנת להתפתח ולהתקדם ביכולת הספורטיבית – כלומר, חלבונים, פחמימות, שומנים, ויטמינים, מינרלים ועוד. למה צריך אבקה לעלייה במסה? כי ככה אתה מקבל את כל מה שאתה צריך על-מנת להתפתח ולהשיג תוצאות מיטביות. למה לקנות אבקה? לך תתחיל למצוא את כל הדברים שאתה צריך לאכול בשביל להתפתח! פה יש לך עסקת חבילה. בתכלס…כדאי אבל לא חייבים. מחיר: באזור 450 שקל למשקל של 4.5 קילו גרם(10 ליברות).

(ג) קריאטין:אבקה שצורכים על בסיס יומיומי. האבקה הזו גורמת לשיפור ביכולת השריר במאמצים גבוהיים, אך היא אינה תורמת באופן משמעותי לשיפור סיבולת השריר. מכיוון שלשריר יש יותר יכולת, המתאמן יכול לבצע תרגילים עצימים יותר וכך להגיע לתוצאות טובות יותר. למה צריך קריאטין? שוב, לא חייבים אבל זו דרך המלך להשיג תוצאות ולפתח שרירים. חוץ מזה, מי שקרא את הפרק על האינטליגנציה יבין, שהמשמעות היותר גדולה של קריאטין היא לגבי המוח ולא השריר. מחיר: אזור 250 שקל לקילו אבקה(200 כפיות).

איפה הכי כדאי לקנות אם בכל זאת רוצים? עדן טבע מרקט-זול או מוצרי הרבלייף, זמין ואם לא תהיה מרוצה תוכל למצוא אותם מחר

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here