ניתוח הגדלת חזה
מקור pixabay

ניתוח הגדלת חזה הופך לנפוץ יותר ויותר. הסיבות לכך הן לאו דווקא השינוי שחל עם הזמן בלגיטימציה לכך אלא בעיקר בגלל טכנולוגיות ושיטות ניתוח טובות ומשופרות שממזערות נזקים כמו סיבוכים וצלקות. כשיש אפשרויות טובות כאלה לניתוח, אין סיבה להימנע מכך אם זה מאושר על ידי הרופא.

מה צריך לדעת על הגדלת חזה?

היום אנחנו רואים סוגים שונים של הגדלת חזה, שנעשית עם שתלים או אפילו לפעמים בהזרקת שומן. המטרות של כל סוג ניתוח שונות, בדיוק כמו הסיבות שגורמות לכך. יש ניתוחים שנעשים לשיפור מראה הגוף ויש ניתוחים שבאים לחזק ביטחון עצמי, ויש ניתוחים שמתקנים עיוות בגודל ובצורת השד, כך שהבחירה בסוג הניתוח היא בהתאם לכך. חשוב לדעת שהיום יש פחות נטייה להשתמש בשתלים שמקנים לחזה מראה לא טבעי כמו חומר נוקשה ולארך וגמיש, או שתלים שאינם נעים עם הגוף ולכן נשארים במקומם ובולטים בתוך מעטפת השד בצורה טבעית. צורת השד קובעת אם משתמשים בשתלים בצורה טיפה שהיא צורת השד הטבעית או שתלים בצורה עגולה יותר ולכן גם בוחרים את השתל המתאים.

בחירת השתלים והסוגים

בשלבים הראשונים של התהליך, הרופא מציע כבר בזמן הייעוץ את סוג הניתוח על פי צורת השד ומיקומו ושיקולים נוספים. גם למטופלת יש מקום בקבלת ההחלטות וגם הרצון שלה קובע ולכן רצוי לראות הדמיה של מראה המטופלת לאחר הניתוח המוצע. חשוב לדעת שחלק מהניתוחים כולל גם טכניקה להרמת החזה במקרים מסוימים ולכן הניתוח מורכב יותר. כך שלא תמיד מספיק רק שתל וזהו. רוב השתלים היום עשויים מסיליקון אבל מתקדם יותר מהסיליקון שהיה נהוג פעם. הוא מוחדר בקפל השד ויש גם שתלים שמוחדרים דרך חתך שנעשה סביב הפטמה של השד, תלוי במבנה ובגודל הנדרש. במקרים מסוימים ונדרשים ההחדרה היא דרך בית השחי אם כי זה מקשה מעט על המיקום הנכון.

החסרונות והסיבוכים

החיסרון העיקרי שחוששים ממנו הוא מיקום הצלקת והחלמתה. אולם יש גם סיבוכים כמו חיכוכים בין השתל לשומן השד ויצירת קופסה קשיחה שמורגשת. הפתרונות שמוצאים לחיכוך זה הוא מעטפת מיוחדת או מפוליאוריטן או מחומר כזה שיקטין את הסיכון ליצירת רקמות קשות מסביב לשתל. כמו כן, מיקום השתל מעל או מתחת לשריר משפיע על משך ההחלמה ועל תגובת השד לאחר הניתוח.

שתלים מגיעים בצורות וגדלים שונים. אלה נקבעים לפי גודל השד ועל פי המלצתו של הרופא המנתח. חשוב לדעת שיש שתלים שעלולים להסתובב בתוך השד ולגרום לעיוות ולכן נוטים יותר לשתל העגול. סיבוכים נוספים יכולים להיות כמו בכל ניתוח, כמו הצטלקות, זיהום ודימום או אובדן תחושה אבל הם קורים מעט מאוד יחסית. חלק מהתיקונים הם ניתוח מקומי וחלק דורש החלפת השתל. משך ההחלמה הוא כמה שבועות, בסביבות חודש, והמחירים נעים מ-15,000 עד 20,000 ויותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here