מדרסים - מי צריך ומה חשוב לדעת?
מקור pixabay

גוף האדם התפתח ונבנה במחשבה רבה על המטלות והמשימות שעליו לבצע, כולל הליכה, ישיבה וריצה, ולכן השלד בנוי כדי להקל עליו בכך. עצמות כך הרגל המחוברות לשוק בקרסול אמורות לחבר אותנו לקרקע ולתמוך בנו בזמן עמידה ויציבה בשיווי משקל, וגם להניע אותנו קדימה בכל משקל שלנו. הרגליים מחברות אותנו לקרקע וכשיש ליקויים במנח כף הרגל אנחנו מרגישים זאת בצורה הכי כואבת שיש בכל הגוף. ליקויים אלה מחייבים פתרון אורתופדי נכון שימנע כאב וישפר תפקוד.

מה קורה כשכף הרגל לא עומדת בעומס?

מה שקורה לכף הרגל משפיע על כל הגוך גם כשאנחנו לא מצליחים לקשר זאת ברגע הראשון. ספורטאים וחיילים וכל מי שעובד בעבודה גופנית יודע זאת היטב, משום שעם הזמן הנזק מצטבר עד כדי השבתה זמנית של הפעילות. המשא הכבד שהן נושאות מחייב תמיכה חכמה ולכן כף הרגל בנויה כפי שהיא בנויה – בעלת קשת שסופגת את הזעזועים כשהרגל חובטת בקרקע, יציבה וגמישה מספיק גם כדי להתקמר מעט בכל צעד וגם חזקה כדי לתמוך בגוף. אלא שבעיות שנוצרות עם השנים או מלידה גורמות לפעמים לכף הרגל לא לעמוד בעומס ולא למלא את תפקידה, ונחוצה תמיכה נוספת כדי לרפד ולהוסיף לה את החסר. בדיוק לזה בשביל זה מתאימים מדרסים שאמורים למלא את התפקיד כדי שכף הרגל תפעל נכון.

למה נחוצים מדרסים?

באורח החיים המודרני יש אנשים רבים שסובלים מכאבי גב, רגליים, מפרקים ובעיקר ברכיים, מתקשים ללכת מרחקים ארוכים וגם סובלים מטעויות ביציבה, עמידה וישיבה. כשגם לא נותנים מנוחה אמיתית לגוף בלילה בגלל מזרן וכרית לא נכונים, ברור למה כל צעד הופך לעינוי ורבים זקוקים למדרסים כדי לתקן את הבעיות וכדי לתת תמיכה טובה יותר לליקויים שנגרמים. זה יכול להיות בגלל ליקויים מולדים במבנה כף הרגל או בעיות שנוצרות עם הזמן בגלל משקל יתר, אורח חיים לא בריא ופעילות שגרמה לשחיקה ולעומס רב. דבר אחד בטוח – ללא מדרסים אנשים אלה ימשיכו לסבול מבעיות כאב ואי נוחות, והכל בגלל מנח כף רגל לא נכון.

מה חשוב לדעת על מדרסים?

בשוק קיימים סוגים שונים של מדרסים והטובים ביותר הם מדרסים בהתאמה אישית. מדרסים רגילים שנמכרים לתמיכה מינימלית אינם מתאימים למי שנחוצה לו תמיכה מסיבית יותר בגלל הליקויים שיש בכף הרגל שלו. עיוותים במבנה כף הרגל או שחיקה שנגרמת עם הזמן מחייבים התאמת מדרס שנעשה על פי טביעת הרגל האישית של כל אחד. מדרס כזה שמוכנס לנעל נותן לכם תמיכה טובה יותר, בולם זעזועים וגם מקל עליכם לצעוד ולעשות את הפעולות שאתם רגילים לעשות. זוהי בדיוק המטרה של מדרסים איכותיים שנעשים מחומרים טובים ועמידים שמחזיקים מעמד זמן רב. לשם כך היעזרו במומחים שמציגים ניסיון וידע רב. את ההבדל בין נעל עם מדרס לבין נעל ללא מדרס תרגישו כבר מהצעדים הראשונים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here