למה צריך הרמת סינוס ואיך מבצעים ניתוח זה?
מקור pixabay

השתלות שיניים הפכו לדבר שבשגרה אצל מטופלים רבים והן מצילות איכות חייהם, פשוטו כמשמעו. למרות שהן הפכו לטיפול וניתוח שגרתי יחסית, עדיין לא אצל כולם אפשר לגשת ישירות לתהליך השתלת השיניים בגלל מצב החניכיים שלהם. להלן הסברים על הניתוח ועל הסיבות לצורך בו.

למה צריך הרמת סינוס?

השתלת שתלים דנטליים נדרשת במקרים של בעיות בחניכיים ובגלל בעיות שיניים קשות שנגרמות בגלל בעיות מולדות או בגלל הזנחת ההיגיינה או דלקות חוזרות ונשנות. מלבד פגיעה בחניכיים וברקמה הרכה, קורה שבגלל הדלקות או הפגמים המולדים אין מספיק עצם בחניכיים לבצע את השתלת הכתרים והברגים. משום כך יש לבצע הליך מקדים לכך כדי לשחזר את רקמת העצם ולעבות אותה לרמה כזאת שמאפשרת השתלת שיניים. העיבוי נעשה בחלק האחורי של הלסת העליונה, קרוב לסינוסים של האף, ליד השיניים הטוחנות. מבצעים שם את ההשתלה על ידי עצם מלאכותית שסביבה תתגבש העצם הטבעית ותצמח מספיק כדי שלשתלים יהיה מקום יציב והם יוכלו להישאר שם מבלי לזוז ולגרום לדלקות ולסיבוכים.

מה עוד חשוב לדעת על ניתוח השתלת עצם?

ללא עצם אחורית של החניכיים השתל גם יחדור ישירות לחלל הגולגולת ויגרום לזיהום חמור ולדלקות. מלבד השתלת שיניים, בעיות הידלדלות בעצמות החניכיים היא בעיה רפואית חמורה שגורמת גם לעיוותים שנוצרים עם הזמן במבנה השיניים. לכן, זה חשוב לא רק למי שזקוק להשתלת שיניים אלא לכל מי שיש לו בעיית אובדן שיניים או חוסר סימטריה שנוצר כתוצאה מהפגם הזה. הרווחים והחוסר הזה מגבירים את סכנת הזיהומים בשיניים ובגללן גם לסכנת זיהום למוח דרך הסינוסים. לכן, חשוב להיבדק בקביעות וגם לשמור על היגיינת שיניים טובה כדי למזער כמה שאפשר את סכנת הזיהומים והדלקות.

שיטות הניתוח

מצב המטופל קובע את שיטת הניתוח שיכולה להיות פתוחה או סגורה. הרמת סינוס פתוחה מיועדת למקרים של חוסר גדול מאוד בעצם, והניתוח נעשה דרך חלל הפה. מוסיפים תחליף עצם לחלל הפה ומחכים כמה חודשים להחלמה הטבעית שבה תאי הגוף גדלים מסביבה ויוצרים עצם טבעית. אז העצם מוכנה להחדרת שתל דנטלי יציב. הרמת סינוס סגורה נעשית במקרים שבהם המחסור בעצם הוא קטן יחסית דרך עצם הלסת, כשמחדירים את התחליף דרך הלסת ומבריגים אותה. זה קל יותר לשליטה ולטיפול במקרים כאלה שבהם לא נדרשת התערבות גדולה מדי וגם מגדיל יותר את סיכויי ההצלחה.

החלמה

ההחלמה לאחר השתלת העצם אורכת כשבוע ויש לה כמה תופעות לוואי אפשריות כמו בצקת, נפיחות ושטפי דם, וגם דימום מהנחיריים. צריך לקחת את זה בחשבון ולהימנע מאוכל חם ושתייה חמה, לאכול אוכל רך ולהימנע מצחצוח שיניים. כמובן שגם אלכוהול וסיגריות אסורים לאחר מכן. קיימות גם הגבלות תנועה ועיסוק בפעילות גופנית או פעילות שמאמת את חלל הפה ויש לקבל את כל ההסברים מהרופא.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here