עבור ספורטאים רבים הצלילה היא אחת מתענוגות החיים. מכשירי הצלילה המתקדמים מאפשרים להם לראות את העולם התת-מימי ולצאת להרפתקה מאתגרת ומרתקת שלא תשאיר אותם אדישים. אחת הפעולות האהובות על הצוללנים היא קפיצה מסירה וצלילה לעומק של 30 מטרים. במקום להיכנס למים מכיוון החוף ולהתקדם אט אט אל היעד, אפשר פשוט לקפוץ מסירה. אך קפיצה שכזו עלולה להסתיים בתאונת צלילה אם לא מבצעים אותה נכון. תאונות צלילה מתרחשות בהחלט. לא אחת קרה שמיכל החמצן של צוללן אחד פגע בצוללן שהיה כבר בתור המים וגרם לשיתוק ולעיוות בפניו. לפיכך, כאשר קופצים מסירה, יש להקפיד על כל כללי הזהירות.

5 טיפים לצלילה בטוחה יותר

תאונות צלילה עלולות להסתיים באסון אם לא מקפידים להיזהר ולשמור על הכללים. אם החלטתם לקפוץ מסירה, אלא כמה כללים חשובים שאליהם חשוב להיצמד:

  • וודאו שהשטח פנוי – לפני שאתם קופצים מהסירה, וודאו כי אין איש מתחתיכם. אם אתם קופצים בין האחרונים, חשוב להמתין עד שחבריכם יתרחקו מעט יותר מהסירה ויתפסו מכם מרחק בטוח.
  • לקבוע את סדר הקפיצות – במהלך התדרוך יש למנות צוללן שיהיה אחראי על תזמון הקפיצות. חשוב להתייחס לסדר שבו אתם קופצים ולתזמן עבור כל אחד מהמשתתפים את הקפיצה המתאימה. על כל הצוללנים מוטלת האחריות לקפוץ לפי ההנחיות, לא לפני התזמון שנקבע ולא אחריו.
  • להתרחק – לאחר הקפיצה יש להתרחק מהסירה באופן מידי, על מנת למנוע פגיעות.
  • לשמור על קשר עם הבאדי – הבאדי הוא האדם שעמו אתם צוללים. כאשר צוללים בקפוצה גדולה, מתחלקים לקבוצות לפי זוגות. במהלך הצלילה עצמה עליכם להיות בקשר רציף עם הבאדי שנקבע לכם ולוודא שהכול תקין.
  • לא לקחת סיכונים – אם נפגעתם כתוצאה מפגיעה של מיכל אוויר במהלך הקפיצה מהסירה, פנו מיד לטיפול רפואי. גם אם אתם סובלים מפציעה קלה, לכאורה, היא עלולה להחמיר בעקבות השינוי בלחץ האטמוספרי המשתנה במהלך הצפייה.

מה כדאי לבדוק לפני שנרשמים למכון צלילה

מעוניינים לעבור קורס צלילה וללמוד לכוכב ראשון או שני? אחד הדברים המשמעותיים ביותר שצריך לעשות הוא לבחור מכון צלילה מוכר ואמין שדואג להקפיד על כל כללי הבטיחות. שימו לב שמדריכי צלילה מקצועיים מתעכבים זמן רב על תדרוך נכון ומדגישים את כל כללי הבטיחות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here