זהו, החלטתם שאתם הולכים על זה ומתחילים לעשות דיאטה שתעזור לכם להישאר רזים ובריאים, כדי שתוכלו סוף כל סוף לקצור מחמאות על המראה החדש שלכם ולעורר את קנאתם של רבים. אבל פני שאתם פוצחים בדיאטת סלטים רצחנית ומסרבים לכל ממתק, מאפה או משקה מוגז המוצע לכם, כדאי לבחון את כל המיתוסים לעומק.

5 מיתוסים שלא ידעתם על דיאטה

אז כדי להסיר את כל הספקות, אלה כמה מיתוסים על מאכלים "משמינים" ומאכלים "מרזים" שכדאי לשבור כבר עכשיו:

  • השומנים משמינים – אנו לא משמינים מהשומנים עצמם, אלא מצריכת יתר של שומנים. זה נכון שאם נאכל כמויות רבות של מאכלים עתירי שומן, נראה כמו בטטה במקרה הטוב, אך אין זה אומר שצריך לוותר עליהם לחלוטין. ההיפך הוא הנכון. ישנם שומנים התורמים לבריאות כמו שומנים טבעיים הבאים מן האבוקדו והאגוזים.
  • מונוסודיום גלוטמט מסוכן לבריאות – רבים נוטים להאשים את התוסף לשימור המזון במחלות כמו סוכרת או סרטן, כאשר למעשה התוסף כשלעצמו אינו מסוכן. נוצר לו שם רע במיוחד מכיוון שנוטים להוסיף אותו למזונות מעובדים. עם זאת, צריכת מונוסודיום גלוטמט בכמויות קטנות אינה מזיקה לאנשים בדרך כלל.
  • אוכל ללא גלוטן נחשב לבריא יותר – אם אינכם סובלים ממחלת הצליאק, הגוף שלכם מסוגל להתמודד עם הגלוטן ולהוציא אותו. מנגד, מוצרי מזון שאינם מכילים גלוטן עלולים להכיל רכיבים בלתי בריאים אחרים. לדוגמה, לחמים נטולי גלוטן מסוימים עלולים לכלול עמילנים בלתי מעובדים אשר אינם טובים לבריאות.
  • לא כדאי לחמם את האוכל במיקרוגל, כי הוא הורס את כל הרכיבים התזונתיים – זה נכון באופן חלקי. כל חימום, גם אם לא נעשה במיקרוגל, עלול להרוס בסופו של דבר רכיבי מזון, אך לא מדובר בכל הרכיבים. מומלץ לבדוק את העניין לעומק.
  • במהלך הדיאטה יש לצרוך חלבונים רבים מן החי – צריכת חלבונים רבים מדי שמקורם ממזונות כמו דגים, ביצים או בשר עלולה להזיק בסופו של דבר לבריאות ולגרום למחלות כמו דלקת מפרקים או בעיות בתפקודי כליות. לא לכל אחד מתאימה דיאטת חלבונים.

לסיכום, אם החלטתם לעשות דיאטה, מומלץ לפנות לדיאטנית או לרופא המשפחה. אנשי מקצוע אלה יוכלו להתאים לכם את המזונות הייחודיים המיטיבים עם גופכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here