חולי ספחת רבים אינם מפסיקים לנסות למצוא מענה יעיל להתפרצויות של המחלה וכדאי לדעת שגם לטיפולים טבעיים יש פתרונות טובים שיכולים להקל עליכם ולהרגיע

ספחת היא מחלה כרונית שבה הגוף תוקף את עצמו ולכן יש אנשים שמאמינים שכל מה שעוזר לגוף להתחזק ולטפל במערכת החיסונית יכול גם לשפר את יכולת ההתגוננות שלו מפני התפרצויות. זה לא אומר שטיפולים טבעיים מרפאים את המחלה, אלא רק משפרים את כושר העמידות שלכם והופכים התפרצויות למוחלשות יותר ותכופות פחות. זוהי מטרה טובה בפני עצמה שכדאי לשאוף אליה.

איך מטפלים בצורה טבעית בספחת?

השלב הראשון הוא להבין את התפיסה ההוליסטית שמתייחסת לגוף ולנפש כאל יחידה אחת שבה המרכיבים משפיעים זה על זה. מה שירגיע אתכם גם עשוי להרגיע את הגוף ואת הגורמים להתפרצויות של גדילה לא מבוקרת של תאי העור, ולכן מומלץ לבדוק כל שיטה אפשרית שעוזרת להירגע ולשפר פיזית את מצב הגוף.

השיטות הידועות ביותר להשפעה כזאת הן מדיטציה על כל סוגיה, ולפעמים גם מדיטציה בתנועה כמו טאי צ'י, צ'י קונג, יוגה ואפילו פילאטיס, שהשפעתו מיטיבה על מתיחות וסטרס וגם משפרת את זרימת הדם וגמישות הגוף. אלה שיטות שבהן כל המערכות הפנימיות מקבלות המרצה פנימית לזרום ולפעול טוב יותר ולכן אצל רבים זה גם גורם לכך שהגוף מתפקד לא בגלל לחץ נפשי כלשהו.

כשמתרגלים בקביעות שיטות כאלה, יחד עם שיפור בכלי הדם ובתפקוד הלב מתקבל מצב שמחזק עוד יותר את מערכת החיסון. אל חולי פסוריאזיס זה חשוב משום שידוע כי יש להם נטייה גדולה יותר לפתח מחלות כלי דם ולב כמו לחץ דם, ולכן כל שגרה בריאה יותר שכוללת גם פעילות גופנית והפגת מתחים משפרת הפרשת חומרים מרגיעים ועבודה נכונה יותר של איברים פנימיים.

הקשר בין סטרס למערכת החיסון

מכיוון שהספחת היא מחלה אוטו-אימונית גם הרפואה הקונבנציונלית מתייחסת אליה ומטפלת במערכת החיסונית כאויב. ההבדל בינה לבין הרפואה הטבעית והמשלימה הוא שרופאים מנסים להחליש את המערכת החיסונית כדי שלא תפעל נגד הגוף, והרפואה המשלימה מנסה להביא לאיזון כדי שלמערכת החיסונית לא תהיה סיבה להתפרץ בגלל חולשה של אחד המרכיבים במערכת הכוללת שנקראת גוף ונפש. זהו הבדל עקרוני מאוד שמחייב גם שינוי גישה וממנו נגזרת גם כל ההתייחסות לאורח החיים שכולל גם שינוי תזונה אבל בעיקר שינוי הגישה שיוצרת את הסיבות להתקפות הגוף על עצמו.

טיפולים חיצוניים להרגעה

מלבד הגישה לאורח חיים טיפולים טבעיים יכולים לסייע לכם בהרגעת התוצאות וטיפול מקומי בהן. שמנים אתריים מסוימים נחשבים למצוינים לטיפול בנגעי העור ובגירויים, כמו שמן נים, אך לא לילדים ולנשים הרות, וגם שמן קמומיל ושמן חוחובה. נוסף על כך, אפשר להשתמש באור אולטרה סגול שמשפיע לטובה על צמיחת תאי העור ומונע מהם גדילה, וכמובן שיש להשתמש בתכשירים שאינם מוסיפים לגירוי העור בגלל חומרים כימיים חריפים.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here