כל השלבים להריון בטוח ובריא

נכנסת להריון ואת לא יכולה להמתין כדי לראות את העיניים הקטנות מביטות בך בסקרנות. מצפים לך תשעה חודשים שבהם תכירי את גופך מחדש, תעשי שלל בדיקות ותבדקי שהחיים החדשים שנבראים בך יזכו לכל מבוקשם. כאשר התינוק מתפתח, חשוב לשמור על עצמך ולהימנע ממזונות וממאכלים שיכולים להשפיע לרעה על העובר, לעשות בדיקות על מנת לוודא את מצבו ובעת הצורך גם להשקיע מעט יותר על מנת לוודא שההיריון בטוח ובריא. אספנו עבורך את כל השלבים שבדרך.

סל הריון

לכל אם בישראל מגיע סל הריון דרך קופת חולים שלה, אותו היא יכולה לחלק כרצונה. מדובר בתקציב כספי לבדיקות רפואיות, דולה (תומכת הריון), ייעוץ שינה לתינוק, אחות פרטית בבית היולדת והבראה לאחר הלידה. חלק מהאמהות בוחרות לבצע בסכום זה בדיקות רפואיות במהלך ההיריון ואחרות להתמקד דווקא בתקופה שלאחר ההריון. חשוב לדעת כי הסכום המוקצב לך הוא לכל ההריונות שיהיו במהלך חייך ולכן לא תמיד כדאי לנצלו כבר בהיריון האשון.

אילו עוד אפשרויות עומדות בפניך?

הביטוחים המשלימים מאפשרים לבצע בדיקות נוספות במסגרת סל ההיריון כאשר הקופה מחזירה לך עד 75% מההוצאה. אך עדיין, רבות מהאמהות מגיעות לתקרת הסכום כבר בהיריון הראשון ואינן מסוגלות לממש את זכויותיהן. בדיקות רבות במהלך ההיריון אינן מתבצעות רק משום שלמשפחה אין את המשאבים לבצע את הבדיקה בתשלום מלא מכיסן. למרבה המזל גם ביטוחי הבריאות הפרטיים בישראל נחלצים לעזרת האמהות.

הכיני את עצמך לחודשי ההריון והלידה עם ביטוח רפואי פרטי מתאים

ביטוח בריאות פרטי איכותי מרחיב בצורה משמעותית את סל ההריון המגיע לך. תוכלי לבצע בדיקות היריון ולוודא כי העובר בריא ולקבל על מגון רב של בדיקות החזר מהביטוח הפרטי. היתרון המשמעותי ביותר בשימוש בביטוח הבריאות הפרטי במהלך ההריונות הראשונים הא העובדה כי אינך מנצלת את סל ההריון שמוענק על ידי המדינה כבר בהיריון הראשון וכך את יכולה לשמור תקציב לבדיקות עתידיות להריונות נוספים.

ההיריון הראשון – כשאת לומדת להכיר את גופך

בהריון הראשון את לומדת להכיר את גופך בתנאים בהם הוא מתמלא בהורמונים. פתאום עשוי להסתבר כי יש לך סכרת הריון – רגישות רבה יותר לסוכר המתגלה באמצעות בדיקות העמסת סוכר. את עשויה לחוש עייפה יותר ולעבוד פחות מאשר בהריונות נוספים. בנוסף, יתכן ובסוף ההריון הוא יוכרז כהריון בסיכון גבוה ותצטרכי להישאר חודש נוסף בבית.

כדאי לדעת – הביטוח הלאומי אינו מעניק תשלום מלא עבור התקופה הזו ולכן כדאי להתכונן גם מבחינה כלכלית לתקופה הזו. ביטוח בריאות פרטי המאפשר לך לבצע את הבדיקות בזמן זה, יחסוך סכום ניכר בדיוק בתקופה שבה המשפחה עשויה לקבל רק משכורת אחת במקום שתיים.

הריונות נוספים – אל תוותרו על בדיקות רק בגלל העלות

חלק מהנשים סיימו את סל ההריון שקיבלו כבר בהריון הראשון וכעת נאלצות לשלם מכיסן על כל בדיקה. הדבר מוביל פעמים רבות לוויתור (מבלי שרציתם) על חלק מהבדיקות בגלל עלותן הכלכלית. כאשר יש ביטוח בריאות פרטי את מוסיפה השתתפות עצמית בלבד לחלק מהבדיקות ומסוגלת לבצען בכל הריון – ללא ההגבלה שקבעה המדינה בסל הקיים.

הלידה עצמה – קבלי את כל התמיכה

תהליך הלידה עצמו עשוי להיות מאתגר במיוחד. לעתים תופני לניתוח קיסרי מבלי שציפית לכך ותצטרכי לשהות במלונית ליד בית החולים לאחר הלידה. ביטוח בריאות פרטי איכותי יציע לך שירותים נוספים כהנה ללידה, לאחר הלידה ובמהלכה כמו:

  • החזר הוצאות לקורס הכנה ללידה בו תחליטי את ובן זוגך להשתתף על מנת שברגע האמת לא תופתעו פתאום. בקורס לומדים נשימות, תנוחות וטכניקות נוספות שיסייעו להעביר את תהליך הלידה בקלות רבה יותר.
  • החזר תשלום בשהות במלונית לאחר הלידה: לפעמים השהות בבית החולים עצמו אינה נעימה. מלונית המיועדת ליולדות מעניקה לך את התמיכה המקסימלית בתנאים הדומים ככל האפשר לבית.
  • מימון מפגשים עם יועצת הנקה: לאחר שילדת את לומדת כיצד להניק את התינוק ולפעמים זקוקה להכוונה נוספת. תוכלי לקבל מספר מפגשים עם יועצת הנקה שתלמד אותך את כל מה שצריך לדעת על מנת לתת לתינוק את התזונה הטובה ביותר עבורו – חלב האם.
  • שימור דם טבורי: התאים החשובים ביותר לטיפול בתינוק בעתיד אם יזדקק לכך. גם שירות זה ניתן במסגרת ביטוח בריאות פרטי ואינו מכוסה במסגרת הביטוח הקיים בקופת החולים שלך.

לסיכום, תהליך ההיריון עשוי להיות מאתגר במיוחד ולהוות נטל כלכלי. אם את עוברת מספר הריונות במהלך חייך ללא ביטוח בריאות פרטי יתכן ותצטרכי להוציא סכומים גבוהים מכיסך על מנת לצלוח את ההיריון והלידה בביטחון מלא. בדקי אילו שירותים מגיעים לך בחברת הביטוח שלך והשווי מחירים עם חברות נוספות על מנת לקבל את סל השירותים להיריון הטוב ביותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here