מחלה כרונית עלולה להיות בלתי נעימה ולשבש את השגרה היומיומית. כך, אנשים האלרגיים לאבק נאלצים להקפיד ולנקות את השטיחים לעתים קרובות יותר, ואילו הסובלים מנזלת כרונית צריכים להקפיד להסתובב עם טישו בתיק. ישנן מחלות כרוניות קלות יחסית שניתן לחיות אתן בחיי היום יום, אך קיימות גם מחלות מסכנות חיים שללא טיפול עלולות להיגרם ברע. אחת מבין המחלות האלה היא סרטן כרוני.

בן לוויה קבוע

מחלת הסרטן מאיימת על אוכלוסיות שלמות במשך שנים רבות. למרבה הזמן, עם השכלולים הטכנולוגיים התפתחה גם הרפואה, וכיום ניתן לרפא את מחלות הסרטן. במקרים מסוימים, מגלים כי האדם סובל ממחלת סרטן כרונית, כלומר, סרטן אשר נכון להיום אין לו תרופה. כך שהאדם נאלץ להיות במעקב רפואי תמידי וליטול תרופות במשך כל חייו. קיימים סוגי סרטן שונים שאין להם תרופה, והם נמצאים בגופו של האדם כדי להישאר, וביניהם סרטן הלבלב או הלוקמיה – סרטן הדם.

לומדים לחיות עם המחלה

ברגע שהרופאים מגלים על קיומו של סרטן כרוני בגופו של האדם, הם דואגים ליידע אותו על כך ולאפשר לו לשאול את כל השאלות הנחוצות. מעתה והלאה המטופל מקשיב לצוות הרפואי ונוטל את התרופות באופן קבוע. לעתים עלול לסבול המטופל מתופעות לוואי שונות כמו עייפות וחוסר ריכוז, ועל כן הוא מתאים את שגרת יומו למצב.

העיקר לא לפחד כלל

אנשים רבים החיים עם הסרטן הכרוני, אינם נכנעים לו. היהפך הוא הנכון, הם לומדים להעריך את כל הטוב שיש להם בחייהם ואינם מקבלים דבר כמובן מאליו. כמו כן, על פי רוב מדובר באנשים חזקים שיודעים להתמודד עם אתגרים מורכבים, ואינם מוותרים על ההנאות הקטנות של החיים כמו יציאה למסעדות, שחייה בים או פיתוח תחביבים שונים. כמו כן, חשוב לזכור שאין צורך להתמודד לבד עם הסרטן הכרוני. ניתן להירשם לקבוצת תמיכה שהוקמה על ידי מטופלים, או להצטרף לקבוצת פייסבוק מבלי לצאת מהבית. כל חולה מוצא את הנישה שלו בסופו של דבר ולומד לחיות עם המחלה עד לשארית חייו, תוך שהוא מקבל תמיכה מלאה מבני המשפחה והחברים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here