פגישה עם מומחה לסוכרת מתחילה באינטרנט

סוכרת מבוגרים היא אחת המחלות הנפוצות ביותר במערב והשיעור שלה רק הולך ועולה בשנים האחרונות. חשוב לדעת כי מומחה לסוכרת יכול לסייע הן במניעה מוקדמת והן בשמירה על איזון המחלה ורמת סוכר נורמאלית בדם. את הדרך לשמירה על בריאותם של החולים אפשר להתחיל גם ברשת האינטרנט.

יותר מחצי מיליון איש בארץ לוקים במחלת הסוכרת (1 + 2) ואין ספק שיחסית לשיעור האנשים בארץ זהו מספר אדיר. אין פלא איפה שיש המגדירים את הסוכרת בתור המגיפה של המאה העשרים ואחת. על קצה המזלג, מדובר במחלה המתבטאת בעלייה מתמדת של רמות הסוכר בשתן ובדם. למעשה, יותר מתשעים אחוזים מכלל חולי הסוכרת בארץ לוקים בסוכרת מסוג 2 המכונה גם סוכרת מבוגרים, או סוכרת שאינה תלויה באינסולין. מדובר במצב בו הגוף הולך ומפתח עמידות בפני הורמון האינסולין שמופרש מהלבלב, לצד היעדר פעילות של תאי ביתא בלבלב. אחת הסיבות העיקריות למצב זה היא אורחות חיים לא נכונות המובילות למשקל יתר, אך ישנן קבוצות סיכון נוספות. בניגוד לחולים בסוכרת נעורים, או סוכרת מסוג אחד המכונה גם סוכרת תלויה באינסולין, הבשורות הטובות הן שגילוי מוקדם של סוכרת מסוג 2 מאפשר לשפר מאוד את המצב אפילו לפני שמתחילים ליטול תרופות. לשם כך, יש להגיע לאבחון ולקבל ייעוץ ממומחה סוכרת.

כיצד מתחילים?

בשלב הראשון, מה שכדאי לעשות הוא להיכנס לפורטלים רפואיים המציעים מדורים מיוחדים לסוכרת. במדורים אלו ניתן למצוא לרוב כתבות העוסקות במחלה ומספרות על התסמינים שלה, דרכי הטיפול, שינויים נדרשים באורחות החיים, גורמים אפשריים ועוד. לאחר שרכשתם מידע בסיסי בנושא תוכלו להמשיך למחשבונים הקשורים למשקל ולתזונה (כאמור, אלו הם גורמים מהותיים בהיווצרות המחלה ובשמירה על איזונה), כמו מחשבון BMI, מחשבון קלוריות או מחשבון BMR. בהמשך, במדורים אלו גם תוכלו למצוא מומחים המייעצים לחולי סוכרת. בדרך כלל מדובר ברופאי משפחה או אנדוקרינולוגים שעברו השתלמויות והכשרות נרחבות בתחום הסוכרת, ומשמשים בתור יועצים במערך הבריאות הציבורי בישראל ובמרפאות פרטיות. כל שעליכם לעשות הוא ליצור קשר עם אחד המומחים המופיעים באתר (פרטים להתקשרות תמיד מוצעים), ולקבוע פגישת ייעוץ.

למה זה כל כך חשוב?

עקב הרמות הגבוהות של סוכר בדם נפגעים כלי דם בגוף, בהתחלה הכלים הקטנים ואחר כך הגדולים. לכן מחלת הסוכרת יכולה להוביל לשורה ארוכה של סיבוכים חמורים כגון פגיעה קשה בראייה ומחלות עיניים עד כדי עיוורון, מחלת לב איסכמית, אי ספיקת לב, שבץ מוחי, אי ספיקה של הכליות, פגיעות בגפיים, סכנת נמק בגפיים ועוד. למרבה הצער, רבים מחולי הסוכרת אינם מקפידים מספיק על איזון המחלה, ואכן סובלים מתסמיניה ומסיבוכים קשים. לכן, אם הינכם מצויים בקבוצת סיכון לסוכרת, או כבר סובלים מהמחלה, חשוב מאוד לפנות לייעוץ אצל מומחה בעל ניסיון רב בתחום.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here