קרדיט תמונה FREEPIK

בטיפולים נפשיים יש חשיבות גדולה מאוד במקום שבו עוברים טיפול ולמי שנותן לכם אותו. לא תמיד מספיק לקבל טיפולים בשיחות או בתרופות במקום שאליו מגיעים פעם או פעמיים בשבוע, ולא תמיד גם אשפוז מלא יכול לעשות את העבודה ולעזור למטופלים להחלים ולחזור לנהל שגרה בריאה. לפעמים, כל מה שנחוץ הוא מקום שמאפשר החלמה בקצב אחר, רגוע ואיטי יותר, שיש בו כוונות מלאות לסייע ולתמוך גם בהיבטים אחרים של החיים כמו התמודדות עם המשפחה ועם מקום העבודה ואפילו לקבל ייעוץ מעשי כיצד לחזור לחיים. זה נכון למי שחווה משבר ארעי בחיים כמו למי שמקבל טיפול בהפרעת אישיות, שמחייבת ללמוד מחדש איך לחיות בכל שעה של היממה. זה לגמרי נכון לכל מי שסובל מחרדות בגלל העולם החיצוני וזקוק לבית בטוח כדי ללמוד לגדל שריון מגונן ולצאת לעולם הרחב בטוח ויציב יותר. בבית סניטי – רוח ים מציעים למטופלים שונים את הבית המאזן כדי לקבל סביבה אחרת שעשויה לעזור להם יותר להחלים ולנהל שגרה יציבה יותר.

מענה יעיל לטראומות

טראומה נראית דומה כשהיא מתפרצת אבל מקורותיה שונים ולכן כל אדם צריך לקבל את הטיפול שמיועד לטראומה הספציפית שלו. עם זאת, יש דבר אחד משותף לכל מי שמקבל טיפול בפוסט טראומה שמתפרצת אצלו מדי פעם בגלל טריגרים שונים – הצורך בסביבה רגועה ומחבקת שמלמדת אותו גם איך לא לתת לטראומה להשתלט על חייו ולהסיט אותו מהמסלול. במקום כזה אפשר לטפל בכל טראומה מכל מקור ולהכיל את כל הקשיים ואת הכאבים שמרגישים כשמנסים להחלים במצבים כאלה. יש במקום כזה אנשים שמכירים היטב את כל המהמורות שעומדות בפני מי שלוקה בכך ויודעים לתת את הטיפול הממוקד השיטות שונות שמתאימות לכל סוג של טראומה.

אבחון בעייתי מקבל מיקוד

לא תמיד אנשים מקבלים אבחון מדויק כשנופלים בין הכיסאות ולוקים ביותר מתסמונת אחת. מצב כזה נקרא תחלואה כפולה ורק בשנים האחרונות מתחילים להכיר בכך שיש צורך במענה מדויק יותר. זה יכול להיות בגלל הפרעה מסוימת שגרמה להפרעה נוספת, כמו טראומה שגרמה להתמכרות, או לקות מסוימת שגרמה להתנהגות לא נורמטיבית, וזה יכול להיות בגלל בעיות נוירולוגיות ונפשיות אחרות. במקום כמו סניטי – רוח ים מקבלים את הטיפול שמתאים ליותר מתסמונת אחת, כדי לדייק כמה שיותר את הטיפול הנפשי והתרופתי ולתת למטופלים כאלה תקווה אמיתית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here