ציפוי שיניים – מי צריך ומהן האפשרויות?
מקור pixabay

כל אחד היום רוצה שיניים לבנות, מסודרות וחיוך מקסים וכובש. רפואת השיניים התפתחה לא מעט בשנים האחרונות וכיום ניתן לבצע טיפולים אסתטיים שונים בשיניים עם הרבה פחות כאבים מאשר היה בעבר ומקסימום דיוק ומקצועיות. בין הטיפולים השונים אנשים דואגים לציפוי שיניים אשר הופך אותן למבריקות, לבנות ומסודרות יותר ואת החיוך לאסתטי ומרשים.

איך נוהגים לצפות את השיניים?

שיטת ציפוי שיניים הפופולרית ביותר היא באמצעות ציפוי חרסינה. ציפוי זה קיים כבר למעלה מ-40 שנה והתפתח לראשונה בארה"ב. בשיטה זו עושים שימוש בציפוי דק של עד 0.3 מ"מ בדרך כלל כאשר הציפוי עשוי מחרסינה שעברה תהליך כימי מיוחד. אותה מדביקים על השיניים בהתאם לבקשת הלקוח וההדמיה שבוצעה עבורו. ציפויי חרסינה ידועים בכך שהם מחזיקים מעמד לאורך שנים רבות, אינם סופגים לכלוך וצבעי מאכל והטיפול הוא יחסית קצר ונוח.

מתי נרצה לבצע טיפול שיניים?

את טיפול ציפוי השיניים אנשים מבצעים בכמה מקרים. ראשית: יכול להיות במקרה של שיניים כהות עם עיצוב לא אחיד, שיניים לא מסודרות/עקומות, שבר בשן כתוצאה ממכה, שחיקה או חוסר התפתחות נכונים במהלך גיל ההתבגרות, מרווחים גדולים מדי בין השיניים, בעיות בריאותיות שונות ועוד.

כיצד עובד התהליך?

התהליך אורך מספר פגישות. בפגישה הראשונה הלקוח מתייעץ עם רופא השיניים וזה מבצע בדיקה קלינית. כאן מתבצע גם תיאום הציפיות בנוגע לתוצאה הרצויה וסידור השיניים הרצוי. הלקוח רשאי יהיה לבחור את צבען של ציפוי החרסינה שלו. לאחר מכן יבצע הרופא הדמיה של ציפוי זמני בהתאם לציפיות הלקוח. הוא יחזור לפגישה השנייה במהלך יעדכן אם היה מרוצה מהציפוי הזמני וההדמיה ובמידה וכן תועבר הזמנה לציפוי קבוע שתוכן במעבדה מיוחדת. בפגישה השלישי תתבצע ההדבקה של הציפוי לאחר הסרת הציפוי הזמני. ייתכן ויידרש ליטוש לשיניים כדי להתאים את הציפוי החדש לתוצאות המבוקשות על ידי הלקוח. הציפוי מודבק על השיניים בנפרד ולא כחתיכה אחת ולכן ניתן להעביר חוט דנטלי בין השיניים גם לאחר הטיפול ולצורך שמירה על בריאות דנטלית.

היתרונות של ציפוי שיניים מחרסינה:

המטופל יכול לבחור את הצורה והצבע הרצויים של השיניים שהוא רוצה. החניכיים אינן נפגעות או נחלשות כתוצאה מציפוי החרסינה. ציפויים אלה עמידים וחזקים לאורך זמן ועמידים בפני כתמי צבע או כתמי סיגריות. הציפוי נחשב לחזק ועמיד לאורך שנים רבות ואין צורך לבצע את הטיפול והשחזור לעתים קרובות כמו בציפויים זולים יותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here