כיצד לבחור את פוליסת ביטוח הבריאות שלכם?
קרדיט pexels

בישראל יש כמה מסלולים הקשורים לבריאותנו אותם נוכל לבחור, ישנו המסלול הממלכתי דהיינו קופות החולים השונות, כאשר כל אדם יכול לבחור לאיזו קופת חולים ברצונו להשתייך ולאיזה מסלול ירצה להשתייך במסגרת קופת החולים ויש את המסלול המציע ביטוח בריאות פרטי אשר מציע כיסויים נרחבים יותר מאלו הקיימים בקופות החולים. במאמר הבא נדון על סוגי המסלולים הקיימים, מה צריך לבדוק לפני רכישת ביטוח בריאות פרטי? ואיזה מסלול מתאים עבורכם מכולם.

הביטוח הבסיסי שמעניקות קופות החולים

קופות החולים מציעות לנו שירותי בריאות בסיסיים אשר מתאימים לכלל האוכלוסייה הבריאה, כאשר על שירותים אלו לא נדרש לשלם, כמו – ביקור אצל רופא המשפחה שלנו. במידה ונזדקק לשירותים מתקדמים יותר נגלה כי הם לא נכללים בשירות הבסיסי אותו מעניקות לנו קופות החולים השונות. בכדי ליצור מצב בו שירותים וכיסויים נוספים ניתנם לכלל האוכלוסייה, מציעות קופות החולים מסלולים מורחבים בהם נוכל לרכוש בתשלום נוסף מגוון כיסויים רפואיים נוספים. ובשמם הרפואי – שב"ן – (שירותי בריאות נוספים.)

בין שירותי השב"ן השונים תוכלו למצוא: רשימה חלקית של תרופות שאינן בסל, מגוון טיפולים משלימים מגוונים, אבחונים דידקטיים ופסיכודידקטיים, טיפולים אסתטיים, קבלת חו"ד רפואית מרופא מומחה וכיסוי לחלק מהניתוחים. מסלולים אלו הם בעצם מסלולי הפרמיום השונים שמציעות קופות החולים כשדרוג למסלול הבסיסי הרגיל, לדוגמה: בקופת חולים כללית יש כיסוי בסיסי הנקרא – "מושלם" וכיסוי משודרג העונה לשם "פלטינום".

המסלול שמעניק ביטוח בריאות פרטי

הביטוח הפרטי מעניק את הכיסוי שלא ניתן לקבל דרך קופות החולים לדוגמה קופות החולים מספקות שלושה ייעוצים עם רופאים מומחים כל שנה קלנדרית, ישנן חברות ביטוח המעניקות בפוליסת הבריאות שלהם כ- 16 ייעוצים עם רופאים מומחים בשנה קלנדרית. הדבר תקף גם לגבי כיסוי של תרופות שאינן בסל, שערו בנפשכם שישנה תרופה העשויה להציל את חייכם אך איננה נכללת בסל התרופות, במקרה זה תאלצו לשלם אלפי שקלים מדי חודש ויתכן כי לא תוכלו לעמוד בנטל הכלכלי של עלות התרופה. אם אתם מבוטחים בביטוח פרטי תוכלו לקבל את התרופה בקיזוז השתתפות עצמית העומדת כל סכום מינורי של כמה מאות שקלים בודדים אל מול אלפי השקלים שעולה התרופה. נכון יהיה להסיק שהכיסוי של ביטוח בריאות פרטי הוא ההבדל בין חיים ומוות במקרים מסוימים.

הדבר תקף לגבי ניתוחים בחו"ל והשתלות שלו תחכו להם בתורים הממושכים דרך קופות החולים יתכן ומצבכם יחמיר עד מאד ואף גרוע מכך. ביטוח בריאות פרטי מבטיח שתוכלו לעבור ניתוחים מצילי חיים בארץ או בחו"ל, כנ"ל לגבי השתלות, התייעצויות עם רופאים מומחים בכל העולם וכדומה.

כיסוי נוסף שניתן לרכוש בתוספת תשלום במסגרת הביטוח הפרטי הוא כיסוי עבור מצב סיעודי, אומנם קופות החולים נותנות גם הן כיסוי עבור מצב סיעודי אך הפיצוי הכספי שהן מעניקות מתגמד לנוכח העלויות האמיתיות של אדם במצב סיעודי. הכיסוי דרך הביטוח יכול להעניק לכם פיצוי כספי גבוה באופן משמעותי מאלו שנותנת קופת החולים ולסייע לכם בשעת צרה.

האם הביטוחים המשלימים עונים על הצרכים שלנו?

ישנם מקרים מסוימים אשר נוכל לענות שכן הביטוח המשלים נותן מענה למטופל. אך לצערנו ישנם גם מקרים שלא, ישנם מצבים בהם גם הביטוחים המשודרגים אינם יכולים לסייע למטופל במצבו לדוגמה: מטופל אשר זקוק להשתלה מורכבת אשר מבצע אותה מומחה מספר אחד בעולם הנמצא בבית חולים בחו"ל. או אם מטופל זקוק לטיפול מיוחד בשל מחלה נדירה שאין בארץ או אפילו למטופל החולה בסרטן וזקוק לטיפול או תרופה כאן בארץ שהביטוח המשלים לא מכסה. גם במקרים דחופים בהם המטופל זקוק לייעוץ רופא מומחה שאינו ברשימת הרופאים של הקופה יאלץ המטופל לממן מכיסו האישי את הטיפול, ייעוץ, השתלה או ניתוח. אך, במידה ויש לו ביטוח בריאות פרטי יוכל להפעיל את הפוליסה ולקבל מענה עבור צרכיו באופן יעיל ומהיר.

מה צריך לפני רכישת ביטוח בריאות פרטי?

לפני שתוכלו לרכוש ביטוח בריאות פרטי תאלצו לענות על שאלון מקיף הקשור לבריאותכם אשר חברת הביטוח תבקש שתמלאו. עליכם להצהיר בטופס זה על כל מחלה, מצב רפואי, ניתוח שעשיתם או תרופה שאתם נוטלים. כמו כן תצטרכו להצהיר האם יש רקע של מחלות במשפחתכם? כמו כן, חברת הביטוח תשאל אתכם פרטים כמו גילכם, משקלכם ואם אתם מעשנים או לא? לאחר שתמלאו את כל הפרטים ובמידה ואתם כשירים ובריאים תבטח אתכם חברת הביטוח בפוליסת בריאות פרטי. במידה ויש מצב רפואי כרוני ממנו אתם סובלים, יתכן כי  חברת הביטוח עדיין תסכים לבטח אתכם אך תחריג את אותו אזור בגוף בו אתם סובלים מהבעיה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here