הברך כואבת? איך ניתן לטפל בכאב
מקור: pixabay

הברכיים – חלק חשוב ומשמעותי בגופנו, מפרקי הברכיים, השרירים, והגידים, נושאים את משקלינו במשך היום. בעקבות מידע זה, לא מפתיע שכשהברכיים כואבות, כאבי ברכיים עשויים לפגום באיכות חיינו ובשגרת היום יום שלנו. סיבות שונות ורבות לכאבי ברכיים.

 

דבר ראשון חשוב מאוד להבין מאיפה מגיע הכאב, בכתבה זו ננשה לעזור לכם לעשות סדר בעניינים, ולהבין איך ניתן לטפל בברך ולשקמה.

 

פציעה ברצועה צולבת

בברך ישנן שתי רצועות עיקריות (קדמית ואחורית), הן אחראיות על שמירת היציבות. פציעה או קרע ברצועה זו נפוצה בעיקר אצל ספורטאים, הסיבה היא תנועה פתאומית וחדה של הברך. בקרע ברצועה הצולבת יש לטפל בהקדם על מנת שלא תהיה החמרה של הנזק, מספר אופציות לטיפול

  • טיפול פיזיותרפיה ולעתים גם ניתוח.

 

תסמינים לפציעה ברצועה הצולבת
ביצעתם תנועה לא נכונה עם הברך? התנועה גרמה לאי נוחות וכאב, תחושה של "בריחת ברך",  וחוסר יציבות  כדאי ללכת לבדוק, יכול להיות שאתם סובלים מפציעה ברצועה הצולבת.

 

שחיקת סחוס
שחיקה בסחוס אחד הגורמים הנפוץ ביותר לכאב ברכיים. השחיקה בסחוס נגרמת  כששרירי הברך מפסיקים לעבוד כהלכה ומתכווצים בחוזקה ולאורך זמן, כיווץ זה עלול לגרום לעליה בעומס על אזור הברך והיחלשות השריר, דבר זה יכול ליצור חוסר יציבות בברך ושחיקה בסחוס. הדרך הנכונה לשיקום שרירים אלו היא ללמד אותם מחדש איך לחלק את העומסים בצורה נכונה.

 

תסמינים

  1. אתם חשים כאב קבוע בברך?
  2. ישנה נפיחות?
  3. אזור הברך חם?
  4. ישנה נוקשות של המפרק?
  5. קשה לכם להזיז את הברך?

סיכוי גבוה שיש לכם שחיקת סחוסים, שימו לב, משקל עודף מעלה את הסיכון לשחיקת סחוס.

 

 

כאבים לאחר אימון

חזרתם מחדר כושר? עשיתם ריצה בחוץ? ועכשיו אתם מרגישים כאבי ברכיים חזקים? שימו לה זהו יכול להיות סימן אזהרה אדום. כאבים בברך עלולים להיגרם מאימון שמבוצע לא נכון, קיצוני  או מוגזם. אימון שגוי יכול לגרום לכאבים חזקים בברכיים ובשרירים מאחר והוא יוצר לחץ גבוה מאוד על איברים שונים בגוף ועומס גבוה ומוגזם על שרירי הברך. כדאי לשים לב, אימון לא נכון לאורך זמן יכול לגרום לכם לשחיקה, פציעה ולכאבים מיותרים.

 

תסמינים:
כאב חד בברך בעיקר לאחר אימון ספורט בחדר כושר או ריצה בחוץ

 

ניתן לראות, מרכיבים זהים החוזרים על עצמם מאפיינים את כאבי הברכיים:

  • שרירי הברך נחלשים
  • נוצרת חלוקה לא נכונה של עומסים
  • כיווץ יתר של השרירים
  • דלקות

על מנת לשקם ולחסוך את הכאבים, אנו צריכים ללמד את השרירים בברכיים כיצד להתנהל נכון.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here