טיפול בחרדה ודיכאון
Credit: Pixabay.com

טיפול בפוסט טראומה (PTSD) מתייחס לטיפול במי שחוו טראומות שונות בשנים עברו, אשר משפיעות על מהלך החיים שלהם בצורה שלילית. פוסט טראומה יכולה להיות למשל אירוע טרגי של מוות של אדם קרוב או נוכחות במלחמה, בסיטואציה אובדנית ועוד. טיפול בPTSD מציע כלים טיפולים יעילים ומשולבים, כאשר חשוב להבין שהטיפול יכול להיות בנוי מכמה מסלולים אשר משולבים זה בזה.

על PTSD וחרדות

מי שסובל מפוסט טראומה חווה לרוב ביומיום תחושה של דיכאון וחרדה. טיפול בחרדה ודיכאון הוא משולב במסגרת טיפול בPTSD וניתן להגיע לתוצאות יעילות עם טיפול משולב בתמיכה של צוות מקצועי.

מסגרת טיפולית

קיימות מסגרות טיפוליות שונות לפוסט טראומה כאשר אחת המסגרות המוצעות היא של שיקום בקהילה. השיקום במסגרת קהילתית מאפשר למטופל לעבור את התהליך הטיפולי מחוץ לכותלי של מוסד פסיכיאטרי רפואי, אלא במסגרת חיצונית תומכת וטיפולית. מדובר על מסגרת קהילתית, שאיננה בתוך מוסד רפואי, והיא מאפשרת להגיע להצלחות של ממש בהתבסס על תוכנית טיפולית אישית. לצוות המקצועי חשיבות רבה במהלך הטיפול. שיקום בקהילה מאפשר למטופל להתקדם ולשפר את מהלך חייו באווירה משפחתית ותומכת, נטולת מאפייני האשפוז פסיכיאטרי.

מיקום טיפול בPTSD

מסגרת קהילתית טיפולית למשל, היא מסגרת המצויה בקרבת הים. הנוכחות ליד הים עבור המטופל היא משמעותית מאוד והיא נדבך לא מבוטל במהלך הטיפול, שכולל כמובן צוות מקצועי ושלבי טיפול מוגדרים. ישנן תוכניות טיפוליות שכוללות לינה בבית והגעה לטיפולים ספציפיים במרכז הטיפולי, ויש תוכניות אינטנסיביות יותר.

טיפול רגשי קוגניטיבי

אחד היסודות עבור טיפול בPTSD שנותן כאמור מענה גם עבור טיפול בחרדה ודיכאון הוא הקוגניציה. אלמנט הרגש והקוגניציה הוא חשוב מאוד בטיפול והוא למעשה מטפל בין הרגשות לבין הלוגיקה בתוכנו. במוח שלנו יש שתי אונות. זו שבצד שמאל אחראית על הקוגניציה וזו שבצד ימין על הרגש. הטיפול עוסק בפיתוח מיומנויות ויכולות גופניות ומנטאליות אצל המטופל – לפתח מנגנון של הגנה כאשר צפות אצלו חווית מהעבר שהן רגשיות ושליליות.

הלומי קרב

טיפול בPTSD מתאים גם עבור מי שמוגדרים כהלומי קרב. הלום קרב סובל ממחשבות ומסיוטים הסובבים סביב סיטואציות שעולות בתוכו מהקרבות שהתרחשו. למשל להריח ריחות של שריפה עשרות שנים לאחר הקרב, כאשר אין באמת ריח של שריפה באוויר, ובאופן דומה לתחושות נוספות כמו רעשי יריות. "רוח ים" הוא מרכז טיפולי ייחודי המטפל במקרים מסוג זה ועוד נוספים. תנו לנו לסייע לכם.

ניתן להגיע להצלחות באמצעות טיפול מתאים במסגרת שיקום בקהילה וליווי של צוות מקצועי בעל מוניטין.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here