סיבות לנפיחות בבטן
קרדיט pixabay

נפיחות בטנית – כלומר התחושה הלא נעימה שעוד רגע "מתפוצצים" ואיתה הכבדות והעייפות – היא תופעה נפוצה למדי. בין 10% ל-30% מהאנשים סובלים ממנה בתדירות כזו או אחרת. ישנן מספר סיבות לנפיחות בבטן, וכשמכירים אותן, אפשר לדעת איך לנטרל את הגורמים ולהעלים את התופעה הלא רצויה.

סיבות לנפיחות בבטן שקשורות להרגלי התזונה

* מזון שהאדם לא אמור לצרוך – למשל מוצרי חלב לאנשים רגישים ללקטוז. אגב, הרגישים ללקטוז לא תמיד מודעים לכך, אבל אם מופיעה נפיחות בבטן אחרי צריכת מוצרי חלב כדאי פשוט להפסיק לצרוך אותם.

* מזון שקשה לעכל – ובפרט קטניות. בגלל הערכים התזונתיים הגבוהים מאוד שלהן, כדאי כן לצרוך אותן. הדרך להעלים את הנפיחות היא להשרות את הקטניות או להנביט אותן.

* ארוחות גדולות מדי – שמכבידות על הקיבה. גם שתיית כמות גדולה מאוד של מים בבת אחת, ובפרט אחרי הארוחה, עלולה להוביל לנפיחות.

סיבות אחרות לנפיחות

* מתח נפשי ולחץ – שמשפיעים על העיכול וכתוצאה מכך מגדילים את הסיכון להיווצרות נפיחות בבטן.

* פלורת מעיים לא מאוזנת – במעיים שלנו שוכנים גם חיידקים מזיקים וגם חיידקים מועילים. כשפלורת המעיים יוצאת מאיזון, כלומר יש כמות נמוכה מדי של חיידקים שמסייעים לעיכול, התוצאה היא נפיחות. ישנן לא מעט סיבות לנפיחות בבטן עקב מחסור בחיידקים הידידותיים – למשל נטילת אנטיביוטיקה או תזונה לא נכונה. פתרון אפשרי הוא פרוביוטיקה שמעשירה את אוכלוסיית החיידקים המועילים שתפקידם הוא להסדיר את העיכול.

בואו להכיר את הכורכמין.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here