קרדיט: Pixabay

הטיפים של מומחי כללית רפואה משלימה להפגת סטרס ולחץ בלי להגיע למרפאה

לאור המצב הבטחוני הקשה ומתקפת הטילים על ישראל, ביקשנו ממומחי כללית רפואה משלימה מספר טיפים שיסייעו בהתמודדות במצבי חרדה, מתח ולחץ.

 

לילה לא פשוט עבר על רוב תושבי ישראל, רווי אזעקות אך חסר בשעות שינה. סביבה שכזו, במיוחד כשהיא לא מתרחשץ בפעם הראשונה, יכולה להוות פתח לאירועים פוסט טראומטיים ולחץ. בימים שכאלה לא תמיד ניתן להגיע פיזית לקבלת טיפולים במרפאה, לכן ביקשנו מרכזי תחומי הטיפול של כללית רפואה משלימה טיפ יעיל לביצוע בבית אותו אפשר ליישם בעצמכם או על הילדים. אז קחו נשימה מרגיעה ומתחילים:

 יערה בוחניק, רכזת תחום שיאצו:
"כמו שכולם יודעים, במצבי לחץ העצה הטובה ביותר היא קודם כל לנשום עמוק, להכניס הרבה אוויר ולנפח את הבטן ואחר כך לנשוף את האוויר החוצה ממש לאט. אחר כך אני ממליצה להזרים אנרגיה מרגיעה באמצעות לחיצות של האצבעות לאורך האמה – יש להתחיל מאזור הזרת ולהתקדם עד המרפק".

טל אליאס, רכז תחום דיקור סיני:
"עברתם לילה קשה? אני ממליץ לפתוח את הבוקר בשתיית כוס תה מרגיע, שיכול לסייע לכם להשיג יתרונות נוספים:

  • תה ירוק, על בטן ריקה, ימלא את מיכל האנרגיה שלכם.
  • תה קמומיל ודבש עשוי לסייע בהקלה על כאבי ראש.
  • תה עם עלי מנטה עשוי לסייע בהקלה על כאבי בטן שאופייניים יותר למצבי סטרס כמו זה שאנו חווים כעת".

נופר רון, רכזת תחום רפלקסולוגיה:
"קודם כל כדאי לפנות לטיפולי מגע כמו רפלקסולוגיה, עיסוי, שיאצו וכדומה שבשל האופי שלהם מסייעים למטופלים להשיג רגיעה. אך עד שמגיעים למרפאה, ופילו אם נמצאים בממ"ד או בחלל סגור אני ממליצה לעצום עיניים, להפעיל את הדמיון ולבצע סריקה של כל הגוף ובתוכו לאתר את המקום שבו שוכנת המועקה שאתם מרגישים, למשל בגרון או בבית החזה או בכל מקום אחר. אחר כך באמצעות נשימות עמוקות נסו לפנות את המועקה מאותו המקום. טכניקה נוספת היא לעסות בעדינות את כף היד בעזרת שמן לבנדר או קרם ידיים שאתם אוהבים".

לסיום, ד"ר איתי שצקר, מומחה בהיפנוזה עם טיפ חשוב להתמודדות במצבי לחץ לילדים ובני נוער: "אני ממליץ להשאיל טכניקה מעולם גיבורי העל. בקשו מהילד או הנער שלכם לחשוב על גיבור על או דמות בדיונית אחרת אליה הוא מחובר, ובעזרת דמיון מודרך, ספרו להם איך אותם גיבורים נלחמים בפחדים ועל תחושת החוזק שלהם".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here