מטפלים בסרטן עם שיאצו

למילה "סרטן" ישנן מספר קונוטציות ואסוציאציות. הראשונה בהן מעלה לתודעתנו את החיה הימית. האחרת, קשה לאזכור ולעיכול משום שהיא נקשרת למגוון מחלות שונות.

הסרטן הוא השם הכללי למחלות שבהן מצטברים תאים בגוף באופן בלתי מבוקר, נודדים לאיברים שונים בגוף האדם ולעיתים אף יוצרים גרורות. מחלות הסרטן עשויות להוביל למוות, בייחוד כאשר הן מתגלות בשלב מאוחר, ומסיבה זו חלק ממחלות הסרטן נחשבות לחריפות וקשות לריפוי, אם כי לרפואה המשלימה יש כמה דרכים משלה, לדוגמה במסגרת טיפול בסרטן עם שיאצו.

משלימים את הטיפול הרפואי

התחום הרפואי שעוסק בחקר הסרטן הוא אונקולוגיה. הטיפול הרפואי המקובל לסרטן תלוי בדרגת החומרה. ישנן מספר דרכי טיפול – טיפול כירורגי, טיפולי קרינה, טיפול כימותרפי, טיפול חיסוני, טיפול הורמונלי ובשנים האחרונות אנו רואים גם שימוש בטיפול המשלים.

בהחלט חלה עלייה משמעותית בפנייתם של חולי הסרטן וכן בני משפחותיהם לצורך קבלתם של טיפולי הרפואה המשלימה כאמצעי לתמוך בתהליך ריפוי המחלה. יש לציין שטיפולי הרפואה המשלימה כשלעצמם אינם מסוגלים לרפא את המחלה, אלא לסייע, להקל, להועיל ולתמוך בריפויה של המחלה. מסיבה זו, מרכזי תמיכה לחולי סרטן ברחבי העולם החלו לשלב בין הרפואה המסורתית למשלימה במסגרת שזכתה לשם רפואה משולבת (אינטגרטיבית). בשנת 2006 הוקמה יחידה כזו בישראל השוכנת במרכז דוידוף לטיפול, מניעה וחקר הסרטן שבמרכז הרפואי רבין. בין שלל הטיפולים המשלימים המוצעים במרכז, נעשה שימוש גם באמצעות שיאצו.

השיאצו היא אוסף של שיטות טיפול במגע. שיטת הטיפול גורסת כי מצבי חולי נובעים מחוסרי איזון בגוף, היוצרים חסימות אנרגטיות והן הגורמות להופעתם של תסמיני הכאב, הרפיון או הלחץ. טיפולי המגע נועדו כדי לשנות את ערוצי האנרגיה, לפתוח ולשחרר את החסימות הללו.

טיפולי המגע נועדו כדי להציע דרך התערבות נוספת, נטולת תרופות, כדי להתמודד עם תופעות הלוואי הנפשיות והגופניות, המלוות את תהליך המחלה של חולי הסרטן.

חולים רבים דיווחו כי טיפולי השיאצו הובילו לחיזוק נפשי וגופני, בייחוד בכל הקשור לתסמיני תשישות. אחרים דיווחו על הקלה בתסמינים אחרים של המחלה, בייחוד אלו הנובעים כתוצאה מהטיפולים הרפואיים, כגון בחילות, הקאות, חרדה וכן הלאה.

לסיכום

חשוב לציין כי את טיפולי השיאצו יש להתאים למצבם של החולים במטרה לספק להם טיפול משלים ועוטף שיוכל להקל, ולו במעט, על מצבם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here