השפעות כולסטרול על הגוף ומה משפיע עליו באמת?
קרדיט pixabay

כולם יודעים כי כולסטרול גבוה מזיק לבריאות. כולסטרול הפך במאה ה- 20 להיות האוייב הבריאותי מספר אחד בעולם. כל אדם שלישי סובל מרמות מסוכנות של כולסטרול בדם. בארה”ב במצב חמור אף יותר, שם התזונה ואף הדיאטות רוויות שומן המעלות את רמת הכולסטרול לגבהים.

כולסטרול מאוזן בגוף הוא תוצר ישיר של תזונה בריאה וטובה, מעקב צמוד וידיעת בעיות תורשתיות. כן, כולסטרול עובר בגנים כמו גם נטיות אחרות. אך ישנם גם שני גורמים חיצוניים המשפיעים על רמות כולסטרול גבוהות:

רוב הכולסטרול הרע שאנחנו צורכים מגיע מאוכל, בדרך כלל אנחנו מוסיפים המון שמן לבישול על מנת לייצר איזון בטעמים, למעשה מומלץ להחליף את השמן בתבלינים, לדוגמא במוצרי בשר, דגים ועוף יש תבלין שנקרא תבלין פילדלפיה שיכול לתבל את האוכל שלכם נהדר, המסקנה היא – תחליפו שמן בתיבול (לא מלח) זה יעזור לאחוז הכולסטרול בגוף שלכם.

כולסטרול ועישון

עישון גורם להורדת רמת כוסטרול טוב בדם. כולסטרול טוב הוא זה המםנה שומנים ואינו שוקע בכלי הדם. בנוסף, אנשים מעשנים בעלי רמות כולסטרול גבוה מלכתחילה מגבירים את הסיכוי לחלות במחלות לב ולפתח קרישי דם מסוכנים. מסקנה: עישון ורמות כולסטרול גבוהות הם מתכון בטוח לתוחלת חיים קצרה.

כולסטרול ומתח נפשי

לחץ ומתח נפשי גורמים להפרשת של הורמון בשם קורטיזול, המשפיע לרעה על רמות כולסטרול טוב בגוף. עודף כולסטרול רע בשילוב עם מתח או לחץ נפשי יכולים לגרום למחלות כמו סוכרת, טרשת עורקים ומחלות לב.

מסקנה: לא מספיק לאכול נכון, צריך לשנות את אורח החיים בופן כללי על מנת להגיע ולשמור על רמות כולסטרול נכונות.

חשוב לצרוך מזונות שעשויים לאזן את צריכת הכולסטרול בגוף וגם לדעת להכין אותם בלי שמן, למשל דג סלמון במחבת עם מעט שמן זית יכול להוות כמנה טובה שיכולה לאזן את הכולסטרול בגוף.

שורה תחתונה

חשוב לצרוך כמויות מאוזנות של כולסטרול רע ולנסות להמעיט כמה שיותר מהסיבה שהוא משפיע על המתח הנפשי שלנו, על בריאות הגוף ובדרך כלל במאכלים בעלי כולסטרול גבוה יש גם שומן, אז כנראה שאם תורידו את הצריכה שלו – גם תתחטבו יותר!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here