קרדיט: פורטל רפואה אלטרנטיבית

בפעמים רבות, הסובלים ממחלת פיברומיאלגיה (או דאבת שרירים) יספרו לכם שעברו הרבה מאוד בדיקות ונדבקו על ידי יותר מידי מומחים, בחיפוש אחר מענה וטיפול. שנים רבות של חיים עם כאב כרוני ועייפות שאינן מקבלות טיפול, מובילות לתסכול וחרדה שעלולה להגביר אף יותר את הכאב. בפעמים רבות נאמר לאדם החולה שהוא נראה בריא, ממציא, שתוצאות הבדיקות נורמליות לגמרי, וכו'. הטלת הספק הזו במחלה המוכרת לרפואה המודרנית אינה מובילה לדבר, פרט לכאבים נוספים. אז מה עושים?

פיברומיאלגיה – דרכי התמודדות

  • תרופות – מינונים של משככי כאבים כגון אצטמינופן, אספירין וכו' יכולים להקל ברמה מסוימת על פיברומיאלגיה והכאבים המלווים אליה. משככי כאבים נרקוטיים, חומרי הרגעה ודומיהם התגלו כחסרי השפעה לחלוטין ועדיף להימנע מהם גם בשל תופעות הלוואי הנגרמות מהן.
  • שינה טובה – אין ספק ששינה היא אחד האתגרים הגדולים של הסובלים מפיברו'. עם זאת, ישנן תרופות שיכולות לסייע עד מאוד להשגת שינה טובה, מרגיעה ועמוקה יותר כך שיוכלו לזכות במעט מנוחה. תרופות אלו יוכלו גם לטפל בדיכאון, אך במינונים נמוכים יותר ולקראת השינה יועילו גם לכך.
  • פעילות גופנית – כושר אירובי ומתיחות הם חשובים מאוד ויעילים להקלה על השרירים הכואבים והמכווצים, לנוחות התנועה ועוד. כדאי לקחת חלק בתכנית אימון מיוחדת לטיפול והקלה על פיברומיאלגיה – פעילות קלה עצמאית כגון הליכה, רכיבה, שחייה וכו', יוכלו לעשות פלאים ולהקל מאוד על הכאבים.

איך מנהלים אורח חיים תקין?

בלא מעט מקרים, הידיעה שהכאבים הנגמרים בשל פיברומיאלגיה אינם פוגעים בגוף וכן בשל ההבנה שייתכן שלא יקבלו מענה ראוי, רבים מוותרים מראש על האפשרות לטפל ואף להקל על הכאבים היום יומיים. מסיבה זו, כן כדאי להקפיד על הדרכים שהוצגו לעיל בשילוב גישות נוספות כגון טכניקות הרפיה כדוגמת מדיטציה, יוגה, דמיון מודרך ועוד. בנוסף, כדאי להצטרף לקבוצות תמיכה המספקות מסגרת מקבלת, מכילה ומבינה המציעה ייעוץ מקצועי ולמידה דרך נסיונם של אחרים.

על אף העובדה שלאחרונה נראה שהמודעות לקיומה של פיברומיאלגיה והסימפטומים הקשים שלה כן עולה ומתרחבת, זה עדיין לא מספיק; ישנם גורמים שונים ברפואה שעדיין לא השלימו עם קיומה ולא יתנו מענה הגיוני לסובלים ממנה. אל ייאוש, זכרו שהאינטרנט מלא בהמלצות וביקורות אודות רופאים מומחים במגוון תחומים, כך שבתוך מספר דקות תוכלו למצוא בקלות את המומחה שבידיים תפקידו בבטחון את הבריאות שלכם. בקרוב, תלמדו גם אתם איך להתמודד עם הכאב ולא לעצור את אורח החיים בגללו, אלא ללמוד לחיות גם איתו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here