כאבגב ממההםנגרמים?

מקורם של כאבי גב הוא בד"כ בעמוד השדרה: מהשרירים, העצמות, העצבים , הגידים או הרצועות.

כל אחד מגורמים אלו יכול לגרום לכאב אדיר כאשר הוא תפוס, מודלק, קרוע או פגום, ואף להעביר כאב זה לאיברים אחרים – לראש, לגפיים ולכפות הרגליים.

כאבים אלו, לצערינו הרב, הם כאב שרבים סובלים מהם בצורה כרונית. מדובר על סיטואציה שחוזרת אצל פגועי גב רבים, הכאב מתחיל בצורה עמומה ולאחר הזנחה וחוסר טיפול, מתגברים ובסופו של דבר פוגעים בתפקוד התקין.

צורת הטיפול שאנחנו ממליצים הינה טיפול אפוס: טיפול חלופי לפיזיותרפיה שמטרתו הפחתה מיידית בכאב, ולאורך זמן שיפור היציבה והחלמה של החלק הפגוע בגב או בברך.

מציאת המקור המרכזי של הכאב דורש בד"כ מספר טיפולים רפואיים, ולעיתים קרובות, אין בידיי הרפואה למצוא את הגורם המדוייק.

למשל, לא ידוע מדוע אדם מסויים מרגיש את כאב בצורה חמורה יותר מאדם אחר, כאשר הם סובלים מאותה הבעיה.

פריצת דיסק בגב, למשל, היא דבר נפוץ מכפי שחושבים, אולם חלק מהסובלים ממנה לא מודעים לכך לחלוטין ועשויים למצוא את עצמם סוחבים פציעה שכזו במשך כל חייהם מבלי להרגיש בה.

מקור עיקרי אחד לכאבי גב הוא השריר השלדי של הגב. שריר תפוס , פרכוסים ועוויתות של השריר ("שריר קופץ") ושרירים שאינם מאוזנים (בגודלם או צורתם, חוסר סימטריה מול שרירי הבטן התומכים וכו').

שרירים קופצים הם תוצאה של התייבשות ואיבוד נתרן, שרירים תפוסים הם מצב זמני שבה ישנה מתיחה או קריעה של סיבים בשריר בעקבות טווח תנועה שנמצא מעבר ליכולותיו של השריר וחוסר סימטריה בשרירים הוא מצב שניתן לטפל בו רק בהליך ארוך טווח.

כמו כן, רבים מכאבי השרירים הינם כתוצאה מיציבה לא נכונה.

באם אתה סובל משרירים תפוסים באופן כרוני, מחוסר סימטריה, או מבעיות ביציבה – טיפול אפוס הוא טיפול פיזיולוגי ארוך טווח שמטרתו מניעת כאב באופן מיידי, בשילוב עם הקניית יציבה נכונה ובניה מחדש של שרירי השלד המייצבים של הגב.

סימנים של כאב – האם כאבי גב יכולים להופיע במספר צורות

כאבי גב יכולים להופיע במספר צורות בהתאם למקור הבעיה: הכאב יכול להיות מרוכז במקום אחד בגב או במספר איזורים, להופיע ככאב עמום או כדקירות חזקות (לעיתים התחושה הינה תחושת שריפה אולם

לרוב מייחסים תחושה זו לכאבי שמקורים בעור ולא באחד מהגורמים המוזכרים). סימפטומים שנלווים לכאבי גב חזקים וכרוניים הם לעיתים חוסר-תחושה, דגדוג וחולשה.

מה הכאב יכול לסמל?

כאב גב שמופיע זמן ממושך לאחר טראומה (כמו תאונה למשל) יכול להעיד על פגיעה או נקע בעצם אשר לא נתגלתה או לא נבדקה במועד הטראומה.

גם אם מדובר בטראומה שנראית חסרת משמעות, יש לבדוק כל סימן של כאב במהירות.

אם כאבי הגב מופיעים אצל אדם שנמצא בקבוצת סיכון \ חולה במחלה קשה (אוסטרופוזיס או סרטן הדם למשל), בד"כ מדובר על התגברות המחלה. יש לפנות לייעוץ רפואי בהקדם האפשרי.

באם אחד מהסימנים הבאים מתלווה לכאבי הגב: בעיות מעיים, שלפוחית השתן, איבוד הכרה או היחלשות ברגליים לאורך זמן או כאב כה קשה שהוא מעיר ממצב שינה באופן קבוע,

יש לאבחן את מצבו הבריאותי בהקדם האפשרי, שכן סימנים אלו עשויים להעיד על מצב בריאותי קשה.

לטיפול בכאבי גב ברפואה סינית אתם מוזמנים לפנות לליאור בלנק – מומחה ברפואה סינית מסורתית – התקשרו

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here