קרדיט PIXABAY

אחת הבעיות איתה מתמודדים לא מעט גברים בישראל, הן מחלות בבלוטת הערמונית. בין היתר, מדובר על אחד מסוגי הסרטן הנפוצים ביותר שיש. אומנם אפשר לטפל במחלה ולהתגבר עליה, אך היא יכולה להשפיע באופן מהותי על התפקוד ועל שגרת יומם של החולים.

מלבד If you want to know all the information you need about erectile dysfunction and how to deal with it, you may go to this resource.

%D7%AA/">סרטן הערמונית, הרי שישנן מחלות נוספות שקשורות לחלק זה בגוף והן משפיעות בצורות שונות על התפקוד. אבחון מוקדם וטיפול מהיר על ידי רופאים מומחים, יכולים לעזור בטיפול בבעיה ועוזרים להתגבר עליה, בהתאם לרמת הסיכון שלה.

במאמר זה נסביר, אילו מחלות בלוטת הערמונית קיימות, וכיצד סרטן הערמונית יכול להשפיע על גברים בגילאים שונים. כמו כן, אנחנו נסביר איך בדיוק ניתן לאבחן את המחלות השונות בצורה נכונה, על מנת שיהיה ניתן לטפל בהן. חשוב להדגיש, אומנם במקרים של סרטן, בדרך כלל מי שמתמודד עם המחלה הם גברים מבוגרים, אך אנחנו יודעים שגם צעירים עלולים לחלות בה, בדיוק כמו במחלות אחרות בערמונית. לכן חשוב להיות ערניים ולשים לב לכל שינוי בתפקוד או לכל בעיה שנגרמת באזור.

אילו מחלות קיימות בבלוטת הערמונית?

ישנן מספר מחלות נפוצות בערמונית. הראשונה שבהן היא ערמונית מוגדלת, כלומר פרוסטטה מוגדלת. מדובר על תופעה נפוצה בקרב בני שלושים וחמש ומעלה, אז הערמונית מתחילה לגדול ועלולה לייצר חסימה של שלפוחית השתן. חשוב להבהיר, לא מדובר בגידול סרטני. מדובר בגידול שנובע מתהליך טבעי, השאלה היא איך היא משפיעה על התפקוד ומה התוצאות שלה.

התסמינים שלה היא קושי במתן שתן, זרם חלש או מקוטע, תחושה של חוסר התרוקנות. מצד שני, יש אנשים שיחושו בדיוק ההיפך. מצב בו הם יצטרכו לתת שתן לעיתים תכופות, בפרט באמצע הלילה.

ערמונית מוגדלת היא תופעה שלא חולפת, אך יש דרכים שניתן להתמודד איתה בשביל להקל על המטופל.

מחלה נפוצה אחרת היא כאמור סרטן בערמונית. זה מצב בו יש גידולים סרטניים, ממאירים באזור. מדובר, כאמור, על הסרטן הנפוץ ביותר בקרב גברים, אך סיכוי ההחלמה ממנו מאוד גבוהים.

במקרה של מחלה זו, הגידולים מופיעים בפרוססטה ועלולים להתפשט אל אזורים חיצוניים, כול אל בלוטות הלימפה ואל אזורים אחריפם. במידה והם יתחילו להתפשט אל מחוץ לפרוסטטה, המצב עלול להחמיר מאחר וזה סימן שהסרטן שולח גרורות אל מקומות שונים.

מקרה אחר הוא דלקת ערמונית כרונית שנגרמת כתוצאה מגורם לא חיידקי שיוצר זיהום ודלקות במקום, מה שיכול להקשות מאוד על מתן שתן וכן על קיום יחסי מין.

איך מאבחנים ומטפלים במחלות השונות?

בשביל לאבחן ולטפל במצבים השונים, יש לפנות אל אורולוג שיבחן את המקום, הן פיזית והן באמצעות שורה של בדיקות, כולל בדיקות דם, ביופסיה, צילומים ועוד. בעזרת תוצאות הבדיקות השונות, ייקבע מה סוג המחלה וכיצד ניתן לטפל בה בצורה נכונה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here