החיים המודרניים מספקים לכולנו הזדמנויות וריגושים בתחומים שונים. אמנם רובנו יודעים להתמודד עם הלחץ ולומר לא לאותם חומרים מסוכנים והתנהגויות פרועות, אך ישנם לא מעט אנשים אשר סובלים ונאלצים להתמודד ברמה היומית עם התמכרויות קשות ומסכנות חיים. מנקים את הגוף בעזרתם של מרכזי גמילה הטיפול של מרכזי הגמילה על-פי-רוב כולל טיפול משולב, גם פיזית וגם נפשית. אך במקרים רבים כמו בתהליך גמילה מסמים, השלב הראשון והחשוב ביותר יהיה הגמילה הפיזית. בגמילה זו הגוף מתנקה מהשפעת הסמים, על ידי ניתוק מוחלט מכל חומר ממכר לאורך פרק הזמן הראשוני באשפוז. המטופל עשוי לחוות תסמיני גמילה בדרגות שונות הכוללות גם הזיות וכאבים פיזיים. לאחר השלמת שלב זה יוכל המטופל להתחיל להתמודד עם הקושי והאתגרים של חיים נקיים מסמים גם מבחינת התמודדות עם ההתמכרות ברמה הרגשית והנפשית. לגוף השפעה משמעותית על יכולות התפקוד של כל אדם ולכן אנו רוצים לדאוג לבריאות המטופל ויצירת מצב פיזי מאוזן מוקדם ככל הניתן בתהליך הגמילה. נפש בריאה בגוף בריא אי אפשר להמעיט בחשיבות ההשפעה הנפשית על בעיות התמכרות. צודק מי שאמר שהכול מתחיל בראש, והעבודה הקשה אמיתית של כל נגמל היא דווקא ביצירת אורח חיים בריא ונטול שימוש בחומרים פסיכואקטיביים. הטמעה של דרכי התמודדות אל מול פיתויים הינה חיונית בתהליך גמילה מאלכוהול ומאפשרת לנגמל לחזור לשגרה בסביבה תומכת ואוהבת, גם אם הוא חשוף למושא ההתמכרות באופן יומיומי. כאשר אלכוהול הוא חלק משגרת החיים שלנו עם חברים או בעבודה, בוודאי שאי אפשר להתעלם מההשפעות החברתיות החיצוניות על הנגמל. מכורים בעלי כוח התמודדות יהיו מסוגלים לסרב לכל אותם הפיתויים וליצור לעצמם עתיד אופטימי ובהיר יותר. התמדה בתהליך מביאה תוצאות טיפול בהתמכרויות הוא טיפול שלוקח זמן ממושך ודורש ניתוק מחיי החברה והמשפחה של המכור. יציאה מקצב החיים מאפשרת לחולה ליצור מרחב מוגן בו הוא יכול להתמקד בטיפול בבעיות הרגשיות והפיזיות שנכרכו סביב התמכרותו. לצורך העניין, ההתמדה בתהליך תלויה דווקא בתמיכה החברתית בשלבים מתקדמים יותר אשר מקבל המטופל מהמשפחה והחברים בבית כמו גם מהצוות הטיפולי והחברים לטיפול. לכן, סביבה עוטפת ומחבקת היא לרוב גורם נוסף אשר יסייע בהצלחת התהליך. מרכז אמיל הוא מכון גמילה ושיקום מהתמכרויות אשר משלב בין שיטות טיפול שונות ומלווה חולים אל עבר חיים מאוזנים ובריאים בצורה אישית. היכנו לאתר המרכז וקבלת פרטים נוספים אותו שיטות הטיפול השונות.

החיים המודרניים מספקים לכולנו הזדמנויות וריגושים בתחומים שונים. אמנם רובנו יודעים להתמודד עם הלחץ ולומר לא לאותם חומרים מסוכנים והתנהגויות פרועות, אך ישנם לא מעט אנשים אשר סובלים ונאלצים להתמודד ברמה היומית עם התמכרויות קשות ומסכנות חיים.

מנקים את הגוף בעזרתם של מרכזי גמילה

הטיפול של מרכזי הגמילה על-פי-רוב כולל טיפול משולב, גם פיזית וגם נפשית. אך במקרים רבים כמו בתהליך גמילה מסמים, השלב הראשון והחשוב ביותר יהיה הגמילה הפיזית. בגמילה זו הגוף מתנקה מהשפעת הסמים, על ידי ניתוק מוחלט מכל חומר ממכר לאורך פרק הזמן הראשוני באשפוז. המטופל עשוי לחוות תסמיני גמילה בדרגות שונות הכוללות גם הזיות וכאבים פיזיים. לאחר השלמת שלב זה יוכל המטופל להתחיל להתמודד עם הקושי והאתגרים של חיים נקיים מסמים גם מבחינת התמודדות עם ההתמכרות ברמה הרגשית והנפשית. לגוף השפעה משמעותית על יכולות התפקוד של כל אדם ולכן אנו רוצים לדאוג לבריאות המטופל ויצירת מצב פיזי מאוזן מוקדם ככל הניתן בתהליך הגמילה.

נפש בריאה בגוף בריא

אי אפשר להמעיט בחשיבות ההשפעה הנפשית על בעיות התמכרות. צודק מי שאמר שהכול מתחיל בראש, והעבודה הקשה אמיתית של כל נגמל היא דווקא ביצירת אורח חיים בריא ונטול שימוש בחומרים פסיכואקטיביים. הטמעה של דרכי התמודדות אל מול פיתויים הינה חיונית בתהליך גמילה מאלכוהול ומאפשרת לנגמל לחזור לשגרה בסביבה תומכת ואוהבת, גם אם הוא חשוף למושא ההתמכרות באופן יומיומי. כאשר אלכוהול הוא חלק משגרת החיים שלנו עם חברים או בעבודה, בוודאי שאי אפשר להתעלם מההשפעות החברתיות החיצוניות על הנגמל. מכורים בעלי כוח התמודדות יהיו מסוגלים לסרב לכל אותם הפיתויים וליצור לעצמם עתיד אופטימי ובהיר יותר.

התמדה בתהליך מביאה תוצאות

טיפול בהתמכרויות הוא טיפול שלוקח זמן ממושך ודורש ניתוק מחיי החברה והמשפחה של המכור. יציאה מקצב החיים מאפשרת לחולה ליצור מרחב מוגן בו הוא יכול להתמקד בטיפול בבעיות הרגשיות והפיזיות שנכרכו סביב התמכרותו. לצורך העניין, ההתמדה בתהליך תלויה דווקא בתמיכה החברתית בשלבים מתקדמים יותר אשר מקבל המטופל מהמשפחה והחברים בבית כמו גם מהצוות הטיפולי והחברים לטיפול. לכן, סביבה עוטפת ומחבקת היא לרוב גורם נוסף אשר יסייע בהצלחת התהליך.

מרכז אמיל הוא מכון גמילה ושיקום מהתמכרויות אשר משלב בין שיטות טיפול שונות ומלווה חולים אל עבר חיים מאוזנים ובריאים בצורה אישית. היכנו לאתר המרכז וקבלת פרטים נוספים אותו שיטות הטיפול השונות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here