קרדיט - Canva

שאלה נפוצה בקרב אלה שחושבים לקבל סיוע לשימוש לרעה בחומרים ממכרים היא: "מתי ההתמכרות שלי מספיק גרועה שמצריכה פניה למרכז גמילה?" שאילת שאלה זו מעכבת את הטיפול, שעלולות להיות לה השלכות משמעותיות ואף מסכנות חיים אם לא בודקים אותן. להודות שאולי יש לכם בעיה עם שימוש בסמים זה לא קל. זה חיוני לעצור ולחשוב על העובדות האובייקטיביות שעשויות להצביע על התמכרות כאשר השימוש בסמים מתחיל להשפיע לרעה על חייכם. ההכרה בקיומה של בעיה היא הצעד הראשון בדרך לריפוי, אשר מצריך פניה לסיוע מקצועי של מרכז גמילה מסמים.

הכרת הבעיה היא צעד חשוב להחלמה

הכרה בהתמכרות לסמים זה השלב הקשה ביותר, ולפעמים לוקח לאנשים שנים של מאבק לבד עד שהם מגיעים לתובנה כי הם זקוקים לסיוע מקצועי. אלה שכן מגיעים לתחתית בדרך כלל משתמשים בחוויה הזו כמוטיבציה לבקש עזרה, לעבור טיפול בהתמכרויות ולבצע שינויים חיוביים בחייהם. אנשים רבים בוחרים לא לקבל עזרה כי הם מאמינים שעדיין לא הגיעו לתחתית. יש אנשים שמסרבים להכיר בכך שהשימוש לרעה בסמים הפך לבעיה עבורם. העובדה היא שאם אי פעם דאגתם שהשימוש שלכם בסמים יכול להוות בעיה, כנראה שאתם צודקים, ואתם צריכים לעשות משהו בנידון. הסכנה של מנת יתר קטלנית אפילו מסמים עלתה באופן דרמטי בשנים האחרונות. זה נכון לגבי כל סוגי הסמים, אך חשוב במיוחד לנקוט באמצעי זהירות בעת התמודדות עם הרואין ואופיאטים אחרים, אשר טומנים בחובם סכנה מוגברת של מנת יתר קטלנית.

זיהוי הסימנים החיצוניים של התמכרות

ייתכן שיש התמכרות חמורה לסמים אם השימוש בסמים משפיע לרעה על היבטים חשובים בחייכם, כגון קשרים רומנטיים, משפחה, עבודה, בריאות ופנאי. תלות פיזית, שימוש מסוכן, בעיות חברתיות ושליטה לקויה הם ארבעה מתוך אחד עשר הקריטריונים המשמשים לזיהוי הפרעת שימוש בסמים.

פיתוח סובלנות לסם אומר שאתם צריך יותר סם כדי לקבל את אותה התגובה. תלות בחומרים ממכרים גורמת לתסמינים לא נעימים ואולי מסכני חיים. תסמיני גמילה אפשריים כוללים בחילות בוקר, כאבי ראש, הקאות, הזעה וחרדות.

סירוב להפסיק להשתמש בסמים למרות ההשפעות השליליות על העבודה, חיי המשפחה או תחומים אחרים, מראה על חומרת המצב, ועל העובדה כי האדם חייב לקבל סיוע מקצועי. שימוש בסמים מפחית את ההשתתפות בחוויות המעשירות ביותר ואיכות החיים יורדת. האדם מבלה יותר זמן לבד ופחות זמן עם המשפחה והחברים. במקרים בהם אתם מזהים על עצמכם או על אדם קרוב חלק מהתסמינים להתמכרות לסמים עליכם להתייעץ עם מרכז גמילה שבטיא כדי להפחית את הסבירות להחמרת המצב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here