הפרעות בעיכול נפוצות בחברה המערבית. קשיי עיכול, כאבי בטן, נפיחויות, גזים, מעי רגיז ועצירות הולכות ומהוות מטרד נפוץ בשגרתנו היומית. שגרת חיים לחוצה ומתוחה, תפריט תזונתי לקוי ורגישויות שונות מאפיינות את התפרצויות קשיי העיכול ובמקרים רבים, אנשים נוטים להתעלם מכך מבלי לעצור ולחשוב כיצד ניתן להקל על התופעות השונות.

חשוב לציין כי הפרעות במערכת העיכול עשויות לרמוז על קיומן של מחלות גופניות חמורות יותר ולכן מומלץ להיוועץ ברופא מקצועי ובתזונאי.

טיפול טבעי לבעיות העיכול

ראשית, כפי שכבר ציינו, בעיות העיכול הנפוצות בדרך כלל נובעות כתוצאה מאורח חיים לא בריא, תזונה לקויה, רגישויות למזון ונטילת תרופות הפוגעות בתקינותה של מערכת העיכול.

אבחון רפואי עשוי לסייע לטפל בהפרעות מן השורש. פרט לכך, ניתן בהחלט להקל על התסמינים באופן טבעי כדי להרגיע את הבטן ולהשקיטה.

  1. צריכת חיידקים ידידותיים

בניגוד לאמונה הגורסת כי חיידקים הם רעים ומזיקים, החיידקים הפרוביוטיים הם מהסוג החיובי שהגוף שלכם ישמח לפגוש. החיידקים הללו יסייעו לטיפול במזהמים במעי וכן יסייעו לשפר את תהליכי עיכול המזון. ניתן לרכוש תוספים פרוביוטיים בחנויות השונות או לצרוך מנה פרוביוטית ביוגורט טבעי ועשיר.

  1. צריכת צמחי מרפא

לצמחי מרפא ישנם יתרונות מובהקים וידועים בכל הקשור לבעיות העיכול. הם ידועים כמקלים על לחצים נפשיים, מסייעים לזרימת הדם ומקלים על ספיחת הגזים. חליטת צמחי מרפא מנענע, קמומיל, מנטה ורוזמרין מומלצת מאוד.

  1. שינוי הרגלי האכילה

הרגלי האכילה משפיעים מאוד על מערכת העיכול באופן טבעי. אכילה סדירה באווירה רגועה ונטולת לחץ תסייע לעיכול מיטבי. מסיבה זו, מומלץ להתרכז באכילה ולהימנע בשעת הארוחה מפעולות מסיחות. לעיסה איטית ומוקפדת של המזון לפני הבליעה תסייע לעיכול. כמו-כן, מומלץ בין הארוחות העיקריות לשלב מספר ארוחות ביניים ובכך להקל על מערכת העיכול מעיכול ארוחות כבדות מדי.

זכרו כי בשעות הערב והלילה הגוף מפריש פחות הורמוני עיכול ומסיבה זו מומלץ לאכול ארוחה קלה כשעתיים לפני השינה במטרה לא להעמיס על מערכת העיכול.

בנוסף, מומלץ לשתות כמות מים מספקת. למים תפקיד חשוב בשמירה על מערכות הגוף בכלל ועל מערכת העיכול בפרט.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here