סובלים מכאבי גב עליון?

ביחס לכאבי הגב התחתון, הכאבים בחלק העליון של הגב הינם פחות שכיחים באופן סטטיסטי, אולם חולקים לא מעט מאפיינים, כולל סוגי הכאבים. קשת רמות הכאב הינה רחבה ומגוונת החל מחוסר נוחות ועד כאב "עוקץ" ומגביל אשר יכול להקרין כאבים לאורך הצלעות. מגוון האזורים אשר נכללים תחת כאבים גב תחתון הינם החלקים האחוריים של הגב אשר מעל המותן, החל מהחוליות העליונות, הצוואר השכמות והכתפיים, ועד הצלעות ובית החזה. ההקרנה לצלעות נובעת מהעובדה שהצלעות עצמן מחוברות לעמוד השדרה, וכאשר הוא סובל מלחץ מסוים או מבנה בעייתי, הצלעות יכולות להשתתף בכאב.

לאורך ההתפתחות הטכנולוגית, גדל בהתאם מספר השעות הממוצע שאדם יושב מול מחשב, אם זה בעבודה, בבית, או מול טלוויזיה. עקב הישיבה הסטטית פחות דם זורם אל השרירים, ועקב מצב זה השרירים נהיים נוקשים ופחות גמישים, וכך מופיעים הכאבים היותר שכיחים. אזור הגב העליון רגיש במיוחד עקב היותו אזור דחוס בשרירים שונים, אשר כל פעולות הידיים עצמן, עד לאצבעות, מקושרות בעצבים אל אזור עמוד השדרה, בגובה הצוואר והשכמות. כמו כן יציבה לקויה, כגון עמידה מכופפת ולא זקופה או הרמת משאות בגב מקומר, מפעילה לחץ רב על החוליות, וכאשר הסחוס דמוי ה"ג'לי" אשר מגן על כל חוליה נשחק, מופיעים כאבים בעמוד השדרה.

עוד גורם נפוץ הינו תאונות דרכים, אשר עקב התנגשות רכב נגרם לצוואר פגיעה הנקראת "צליפת שוט" שהראש נזרק קדימה בעוצמה וחוזר אחורה, לרוב יופיעו כאבים ברמה מסוימת באזור הצוואר והגב העליון עקב תאונה מסוג זה. כמו כן שרירי גב חלשים יכולים לגרום במישרין לכאבים מהסוג הנ"ל, עקב חוסר יכולת "להחזיק" את המשקל שמוטל עליהם, במקרים קיצוניים מדובר בקושי להחזיק את הגב זקוף בעת עמידה או הליכה לדוגמא, אולם קיימים מקרים כמו הרמת משאות כגון ארגזים ושלל חפצים, אשר השמירה על גב זקוף תוך כדי אינה מתבצעת והגב קמור. כמו כן נשים עם חזה גדול מאוד לרוב יתמודדו עם כאבים עקב הצורך בשרירי גב חזקים להחזיק את משקל החזה בעמידה זקופה ונכונה. השרירים אשר אחראים לשמירת הגב זקוף נקראים באופן מתאים "זוקפי גו" , ואפילו המתמידים שבמתאמנים בחדר כושר נוטים להזניח אותך ולהפחית בחשיבותם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here